איך להאיץ את הקצב חילוף החומרים שלך?

0
750

תאמינו או לא אבל הגוף שלכם הוא מכונה לשריפת קלוריות. יתרה מכך, אפילו בזמן שאתם קוראים את המאמר הזה אתם שורפים קלוריות. ההיגיון מאוד פשוט: כל פעולה דורשת אנרגיה. אנרגיה מסופקת ע"י הגוף בעזרת שריפת קלוריות. יותר אנרגיה שתוציאו, יותר קלוריות שתשרפו.

פשוט, נכון? אז זהו שכן!

ראשית נפתח בשאלה: מה זה חילוף חומרים?

חילוף חומרים זה תהליך של הגוף בו הוא מפרק מזון שאותו אנו צורכים לאנרגיה.

עם זאת, עליכם לדעת שיש כל כך הרבה פרמטרים אשר משפיעים על קצב חילוף החומרים שחכם. בניהם: הגובה והמשקל (ככל הנראה אנשים גדולים יותר שורפים יותר קלוריות מכיוון שהם צורכים יותר אנרגיה בפעולות הבסיסיות), המין (חילוף החומרים של נשים איטי יותר נאשר של גברים), הגנטיקה, מהו אחוז שומן/שריר בגוף (שרירים שורפים יותר קלוריות משומן) וכמובן התזונה הנכונה או לא שלכם.

בין אם הנתונים היבשים הם לטובתך או לרעתך, אל תיפול רוחך שכן יש בידך כל כך הרבה דברים לעשות כדי להאיץ את חילוף החומרים, לרדת במשקל ולהתחיל לחיות טוב ובריא.

ישנם כל כך הרבה שיטות, טיפים וסודות בנוגע להאצת חילוף החומרים שכבר הפסקתי לספור ולנסות. לאורך הזמן גיליתי שלושה דברים שאותם אני משתדל לבצע באופן תדיר שמאיצים לי את חילוף החומרים בצורה מיטבית ביותר.

פעילות גופנית!

מה לא נאמר על החשיבות של פעילות גופנית בחיינו? אינספור מחקרים נכתבו בנושא אך עם זאת הרבה מאוד אנשים פשוט מזניחים את העניין הזה מחייהם ובכך מזניחים הם גם את גופם.

כשמדובר בהאצת חילוף חומרים העניין חשוב כפליים.

תלכו ברגל, תתאמנו בחדר כושר, תרכבו באופניים, תטיילו בפארק העיקר שתזיזו את עצמכם!

אם תוכלו לבצע את זה על הבוקר, כך ייטב!

מים!

רבות נאמר על חשיבות שתיה מספקת של נוזלים. (דיאט קולה/זירו לא נחשב). 70% מגופנו הם נוזלים. לטעמי לא צריך לומר יותר כדי שתבינו לבד את החשיבות.

אך אם אתה מתעקשים…

התהליכים המטבוליים שורפי הקלוריות דורשים נוכחות של מים על מנת שיוכלו להתבצע ביעילות. בנוסף, המים עוזרים לנו להרגיש שבעים, הם מדכאים במעט את התיאבון, שוטפים את המערכות ומקטינים את הנפיחות. הקפידו על שתיית 8-10 כוסות מים מדי יום. אם אתם עוסקים בפעילות גופנית, שתו 2-4 כוסות נוספות.

פירוק צריכת המזון לארוחות קטנות יותר

מבין החטאים התזונתיים הקשים ביותר של האדם בעידן המודרני הוא החטא דילוג הארוחות. אנחנו חיים בעידן שבו כל דבר מתבצע במהירות, ללא הפסקה וכשצריך להספיק הכל מהר התוצאה היא דילוג על ארוחות.

מלבד הנזק הרב שאנו עושים לדיאטה שלנו, אנו מאטים בכך את קצב חילוף החומרים.

כשאנו נמצאים במצב של רעב / הרעבה עצמית, אנו למעשה מאותתים לגוף שיש איזשהו מצב חירום. התוצאה היא שתהליכי הגוף מואטים ובניהם חילוף החומרים במטרה לשמר אנרגיה.

הפתרון הוא להעסיק את הקיבה בפירוק מזון.

מצאתי לנכון עבורי שבין 4-6 ארוחות קטנות ביום גם משפרים את תחושת השובע לאורך היום וגם מאיצים לי את חילוף החומרים.

לא מעט אני נשאל מה זו ארוחה קטנה? אני לא אכניס אתכם לתהליכי חישוב קלוריות ואני נותן להיגיון הבריא שלכם להנחות אתכם בדרך.

כל אחד יודע מה זו ארוחה קטנה עבורו. הארוחות יכולות גם להצטמצם עם הזמן.

בהתחלה הכל חדש, מנוכר ולא יודע אך בעולם התזונה נכונה, לפחות מבחינתי, ניסוי וטעייה זה חלק אינטגרלי מהדרך. ההמלצה שלי היא שתבדקו, תנסו ותראו איך אתם מרגישים. אני בטוח שתמצאו כבר את התשובה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here