תרגילי יוגה למניעת לחץ נפשי בחופשה

0
3074

תרגילי יוגה הם דרך להיפטר מלחץ מיותר. תרגילים אלה נועדו להפחית את הלחץ היומיומי. אפילו בעת חופשה, ישנם אנשים שלא יצליחו להיפטר מהלחץ העוטף אותם וכך יהרסו לעצמם זמן איכותי ואת תקופת החופשה למעשה.

לחץ נפשי בעת חופשה יכול להוביל להפרעות ולנזקים. הסיבות ללחץ ולכעסים במהלך חופשה שונות. הסיבה יכולה להיות שירות גרוע, מזג אוויר נוראי, הוצאות כספיות גבוהות, צפיפות, תיירים מעצבנים, חרקים ועוד.

תרגילי יוגה להרגעת הלחץ

על מנת להימנע מהלחץ בחופשה, עדיף להיעזר בתרגילי יוגה. תרגילי יוגה להפחתת לחץ מספקים הקלה על ידי הרגעת הגוף והבאתו למצב מאוזן תוך שימוש בתרגילים, נשימות ומדיטציה. תרגילי יוגה נכונים מספקים מגוון דרכים להפחתת השפעת הלחץ.

תרגילי מדיטציה

מדיטציה מומלצת מאוד כאשר לחצי החופשה משתלטים והיא עוזרת להתעלם מלחצים אלו. מדיטציה היא אחת מחמש העקרונות של יוגה והיא אחת מטכניקות היוגה החשובות ביותר להשגת יציבות נפשית ובריאות.

ישנן כמה טכניקות מדיטציה בהן אפשר להשתמש על מנת להילחם בלחצי החופשה. על מנת להשיג התקדמות, יש לבצע מדיטציה לפחות פעם ביום. מדיטציה עוזרת לך להיות מוכן לכל מצב מלחיץ אפשרי. מדיטציה גם עוזרת לך במהלך ואחרי המלחמה במכשולים.

  1. סקשין (SAKSHIN) היא דרך נפרדת של מודעות המספקת לך דרך להבנה טובה יותר של המציאות סביבך.
  2. פרטיאהארה (PRATYAHARA) היא מצב של שקט פנימי המושג על ידי הקטנת כל ההפרעות החיצוניות למינימום. על ידי שימוש בפרטיאהארה, המוח הופך שקט ורגוע ומתמקד בפנים גופך.
  3. פראנאיאמה (PRANAYAMA) עוזרת לך על ידי הגדלת יכולת ההרגעה העצמית בכמעט כל מצב קשה על ידי הסדרת הנשימה ולפיכך מאזנת את האנרגיות בגוף.

ניתן לומר בוודאות שבעיה שתטופל בראש רגוע וצלול, תטופל טוב יותר.

הדבר הטוב ביותר הוא לקחת צעד אחורה ולהתבונן על עצמך מהצד כאשר צצה בעיה. כך תוכל לבחון את המצב בצורה אובייקטיבית וכן להשיג נקודת מבט מאוזנת על המצב.

יהיה זה נהדר אם תוכל לקחת שליטה על העצמי הפנימי שלך משום שהוא עוזר לך לקבל שליטה על הדברים המתרחשים מחוץ לגופך בעולם הסובב אותך. עלייך להרגיש את תגובת גופך לדברים המתרחשים ורק לאחר שקיבלת נקודת מבט אובייקטיבית על הדבר- להגיב.

תרגילי נשימה

תרגילי נשימה מספקים עזרה נהדרת על מנת להרגיע תגובה אימפולסיבית ועל מנת להשיג רוגע פנימי לנפש בהתמודדות עם מצב או אירוע מסוים. הדבר כמעט הכרחי על מנת לקחת שליטה על המצב באופן צלול.

התגובה הראשונית למצב שלילי בעת חופשה הוא להילחם חזרה או לברוח. לכל אחד מהמקרים תהיה תגובה רעה של מתח שימלא את גופך- מתח היכול להישאר בו למשך ימים או שבועות עד אשר תוכל להתגבר על האירועים.

תגובה רגועה ומאוזנת תאפשר סיכויים גבוהים יותר להתגבר על הבעיה לפני שהיא מעוררת תגובות שליליות ומתח מיותר. קח בחשבון שרוב החופשות הן קצרות וחבל לבזבז חצי מהן על מתח מיותר ובמצב רוח שלילי. טכניקות יוגה ומדיטציה נמצאות שם על מנת להטעין את גופך באנרגיה ומונעות ממך לבזבז את החופשה על מתח מיותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here