האם להיות צמחוני? האם כדאי לי להפסיק לאכול בשר?

0
3890

אומר את זה פשוט – אם אתה מחפש פתרון מהיר להרזיה או אם את רוצה להראות טוב אבל מחפשת קיצורי דרך אז המאמר הבא לא בשבילך.

אני כותב את המאמר הזה מתוך הבנה עמוקה שהתגבשה אצלי בשבועות האחרונים אותם אני משתדל ליישם בכל אחד מהחלקים המרכיבים את חיי יומיום שלי.

לאכול בשר זה לא בריא. נקודה.

כששואלים אותי למה החלטתי להפסיק לאכול בשר (גילוי נאות: אני כל כך אוהב בשר שלפעמים אני לא מאמין לעצמי שהצלחתי לעשות את השינוי המיוחל הזה בשבילי) אני מנמק את החלטתי באמצעות שני נימוקים שלטעמי מצליחים להסביר נכונה את המגמה החיובית בשנים האחרונות של התרחבות הצמחונות בקרב האנשים ברחבי העולם.

תחילה אפרט את הנימוק ההיסטורי דתי לגבי השיקול מדוע להיות צמחוני ולהפסיק לאכול בשר והוא כדלקמן: כאשר אלוהים ברא את האדם וחווה הוא התיר להם לאכול מכל פירות השדה. בשום שלב לא הותר להם לאכול בשר.

השלב שבו הותר לאכול בשר תחת מגבלות מסוימות (דיני כשרות) הגיע בשלב מאוחר יותר שבו אלוהים מאס בבני אדם והוא ביקש לבטל את היצר להרוג ע"י כך הרג החיות.

דעה זו נתמכת ע"י גדולי הרבנים בכל הדורות ובראשם הרמב"ם שדגל בצמחונות. הרמב"ם התיר לאכול בשר ודגים ביום טוב ובשבת וזאת לא כי מדובר בדבר טוב לאדם אלא כי אכילת בשר מרוממת את הנפש של חלק מן האנשים ומכיוון שמצווה לשמוח ולהרגיש טוב בשבת ניתן ההיתר הנ"ל.

ההסבר השני והגיוני יותר לחלק גדול מקוראי המגזין הוא כדלקמן:

אפתח את הטיעון שלי באמצעות דוגמא: תרנגולת שהובאה לשחיטה בשנת 1920 שקלה 1.2 בממוצע. תרנגולת שמובאת היום לשחיטה שוקלת בממוצע 4.2 ק"ג.

אנו מדברים על הפרש של 93 שנים שזה כאין וכאפס מבחינה אבולוציונית ולכן נותר לשאול מהיכן נובע הפער העצום בין התקופות?

ובכן ידידיי התשובה ברורה.

בכדי שתעשיית המזון בכלל והבשר בפרט תעמוד בדרישה ההולכת וגוברת של האדם המודרני לבשר, התרנגולות מקבלות הורמונים ואנטיביוטיקה בכדי שיגדלו מהר יותר ושניתן יהיה לשווקם במהירות האפשרית.

אם עוד לא נפל לכם האסימון אזי אני אפיל אותו בשבילכם: כל אותם חומרים, מסוכנים יותר ומסוכנים פחות, נספגים באופן ישיר בגוף שלכם וההשפעה לכך היא ישירה.

דעה נכונה ויפה ששמעתי לאחרונה בנוגע לצמחונות ולאי אכילת בשר היא כדלקמן: הרי השניצל או הסטייק שאתם אוכלים הוא חתיכת בשר מגוף מת ואם אתה אוכלים בשר מת, מה אתם מצפים שיקרה?

העובדה שהסיכון לחלות במחלות לב קטן ב-58% ע"י תזונה מבוססת צמחונות מסבירה את הכול.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here