מתכון צמחוני מהיר: סלט עדשים שחורות מרענן

0
3027

סלט משביע ומרענן אשר יספק לכם מענה הולם לארוחה מהירה, מזינה ומשביעה.

רגע לפני שנעבור למתכון המנצח נפרט תחילה מהן עדשים שחורות וכיצד הן תרומות לבריאות שלנו.

עדשים שחורות הן ממשפחת הקטניות. תכולת החלבון הגדולה של העדשים בכלל והעדשים השחורות בפרט הופכת אותן למרכיב חשוב במטבח הצמחוני והטבעוני. כמו כן, הן דלות בשומן, מלאות ויטמינים ומינרלים, בעלות פחמימות מורכבות המסייעות לתחושת השובע לאורך זמן ועוד תכונות רבות וטובות. וכן, מחירן שווה לכל כיס.

ומילה אחרונה לגבי תזונה חורפית ולכל מי שמתכנן לרדת במשקל בחורף: האויב מס' 1 של כולנו הוא תחושת הרעב שמלווה את החורף. המפתח להרזיה בחורף היא לאכול מאכלים המעניקים תחושת שובע לאורך זמן. העדשים השחורות מכילות סיבים תזונתיים אשר סייעו לכם להשיג את המטרה. כמו כן, אכילתן מעלה את רמות הסרוטונין בדם – מה שנחוץ במיוחד בחורף, עונה בה אנו נוטים להיות רעבים יותר.

מרכיבים:

לסלט –

  1. כוס עדשים שחורות
  2. 1/3 חבילת כוסברה קצוצה
  3. 1/3 חבילת פטרוזיליה
  4. קורטוב עלה נענע
  5. מס' יחידות של בצל ירוק קצוץ דק
  6. 6 עגבניות שרי חתוכות לרבעים
  7. 4 צנוניות חתוכות לפרוסות
  8. 4 פטריות קצוצות (לבחירתכם)
  9. שן שום קצוצה דק

לרוטב –

  1. כף דבש
  2. כפית חרדל גרגירים
  3. 2 כפות חומץ בלסמי
  4. 2 כפות שמן זית
  5. קורטוב מלח

אופן הכנה:

בישול העדשים – משרים במים למשך כשעה ומסננים. שופכים את העדשים לתוך סיר ומוזגים מים עד לכמה סנטימטרים מעל העדשים ומבשלים עם מלח כ-20 דקות. מסננים שוב ושוטפים עם מי ברז.

הכנת הסלט – קוצצים את הירקות כפי שמפורט ברשימת המצרכים ולהם מוסיפים את העדשים. לאחר מכן, מערבבים בכוס את מרכיבי הרוטב ושופכים מעל הסלט ומערבבים.

כמות המומלצת לכ-5 אנשים.

וכאות תודה – לא היינו זוכים לטעום מן הסלט הטעים הזה אילולא כשרונה הטבעי של ענבל עטואר אשר פיתחה את המתכון (ועוד רבים אחרים וטובים) והיום הוא מובא לפניכם.

בתאבון!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here