חלבונים, שייקים, תרגילים ביתיים ומה שביניהם – כל הטיפים לאימון מוצלח

0
2653
חלבונים, שייקים, תרגילים ביתיים ומה שביניהם - כל הטיפים לאימון מוצלח
מקור pixabay

פעילות גופנית מהווה חלק מהותי מקיום אורח חיים בריא. הנעה של הגוף צופנת בחובה אינספור יתרונות המתפרשים הן על התחום הפיזי והן על התחום המנטלי. פיזית, ספורט משפר את תפקודן של שלל מערכות, כמו מערכות הלב, מערכת הדם ומערכת הנשימה. האימונים מחזקים את שרירי הגוף ומשפרים את גמישותו, ואף מסייעים בשיפור ושמירה על יכולתנו לשמור על שיווי המשקל והקואורדינציה. בפן המנטלי, הספורט משפר את האסתטיקה שלנו ובכך משפר את הדימוי העצמי, הוא מאפשר פריקה של מתחים וגורם למצב רוח טוב.

מה לאכול לפני האימון?

ספורט ותזונה הולכים יד ביד, לא משנה אם אתם מעוניינים לרדת במשקל, לשמור על המשקל הקיים או להתחזק. מזון הוא הדלק של הגוף ולפני כל אימון, כדאי להקפיד על תזונה נכונה כדי למקסם את תוצאות האימון.  אוכל לפני אימון צריך לספק אנרגיה שתשמור על הגוף במהלך האימון. מומלץ לבחור מזון המכיל פחמימות שבתוכן ישנן מולקולות הנקראות גלוקוז. זהו למעשה סוכר שאותו הגוף מפרק במהלך הפעילות הגופנית, ומשתמש בו לייצור אנרגיה. מזונות כמו בננות, תמרים לחם מחיטה מלאה ושיבולת שועל יהוו מקור מעולה לגלוקוז לפני האימון.

לעומת הפחמימות המורכבות, פחמימות פשוטות המצויות בסוכר לבן, שתייה מתוקה ודבש, יגרמו לעלייה וצניחה חדה של אנרגיה במהלך האימון, כך שאנו עשויים למצוא עצמנו מתעייפים מאוד הרבה לפני שהגענו לסופו. את הארוחה שלפני האימון מומלץ לצרוך בין שעתיים לארבע שעות, לפני תחילת האימון.

מה לאכול אחרי האימון?

אחרי שעבדתם קשה והשקעתם באימון, הגיע הזמן לסייע לגוף שלכם להחלים ולבנות מחדש את המאגרים שנוצלו. במהלך האימון הגוף מפרק את מאגרי הגליקוגן שהם למעשה שרשראות מולקולריות של גלוקוז. בנוסף, מאגרי החלבון בשרירים גם הם מתפרקים. לכן, אוכל אחרי אימון צריך להכיל גם חלבונים וגם פחמימות. החלבונים מסייעים בבניית השרירים ומזרזים את החלמתם לאחר המאמץ שעשו במהלך האימון. פחמימות ימלאו מחדש את מאגרי הגליקוגן, ובכך ישיבו אנרגיה לגופכם, ויסייעו לגוף להחלים גם כן. מי שעוסק באימוני כוח אינטנסיביים עשוי להעדיף לצרוך את כל המרכיבים התזונתיים הללו באמצעות שתיית שייק חלבון. השייק מהווה מקור זמין לכמות גדולה יותר של חלבונים עבור הגוף. לעומת זאת, מי שאינו עוסק באימוני כוח או בבניית שרירים, יכול בהחלט לצרוך את הפחמימות והחלבונים באמצעות אכילת מזונות המכילים אותם, כמו: יוגורט עם גרנולה, כריך מלחם מלא עם ביצים ועוד. את הארוחה מומלץ לצרוך עד כשעה מסיום האימון.

אילו תרגילים ניתן לעשות בבית?

כיום ישנה גישה הרבה יותר קלה לאביזרי כושר ביתיים, כך שבהחלט ניתן לעשות אימונים יעילים גם בבית. יחד עם זאת יש לשים דגש גם על הבטיחות, שכן כל מטרת האימון היא לשמור ולחזק את גופנו ולא לפגוע בו. אם נחוצה לכם מעט השראה למהלך האימון נסו להיעזר בסרטונים ברשת. תרגילים כמו סקוואטים, שכיבות סמיכה, כפיפות בטן ופלאנק כולם נהדרים ופשוטים לשילוב באימונים הביתיים. אם אתם רק מתחילים לעסוק בפעילות גופנית, התחילו ממספר חזרות מצומצם והעלו אותן מאימון לאימון. מומלץ לעשות לפחות שלושה סטים לכל תרגיל.

עבור אימונים ביתיים מומלץ להשקיע במזרן איכותי שיספק לכם משטח רך אך יציב לבצע עליו את התרגילים. אפשר להוסיף כמובן גם משקולות במשקל נמוך כדי להעלות את קושי האימון. סוג נוסף של אימון שאותו ניתן לבצע בבית הוא אימוני יוגה שאינם מחייבים שימוש בציוד. לא משנה איזה אימון אתם עושים, היו קשובים לגופכם והקפידו על מנח נכון של הגוף בכל עת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here