עצור! רגע! לאן אתה ממהר?!

0
3071

בדיוק חזרתי מהאימון היומי שלי במכון כושר מזועזע אך עם מסקנות בונות לי ולכם קוראיי הנאמנים. על התופעה הבאה שעליה אני מתכוון להרחיב חשבתי שהיא נפוצה בקרב חלק מאוד מוגדר בקרב האוכלוסייה (בני נוער) אך לתדהמתי נוכחתי לדעת שלא כך הדבר וממדי התופעה רק הולכים וגדלים.

המאמר הבא מיועד לאנשים שכבר התחילו לסגל לעצמם אורח חיים בריא, התחילו להתאמן באופן מסודר ואפילו כבר מתחילים לראות תוצאות ראשונות.

אנחנו חיים בעידן ה'אינסטנט', המיד. הכל כאן ועכשיו. לא עוצרים לרגע לחשוב, לא נותנים לרעיון להגיע לידי בשלות, לא נותנים לשינוי את הזמן הדרוש כדי שיכנס לתוך חיינו. הכל כאן ומהר.

כשאנחנו גולשים באינטרנט ורוצים עכשיו לצפות בסרטון ספציפי ביוטיוב או להיכנס לקבוצה חדשה בפייסבוק זה בסדר אך כשמדובר בבריאות שלנו יש לכך השלכות רבות וקשות.

אפתח בחלק הראשון של הבעיה. תרבות 'הכל כאן ועכשיו'.

לאחר שכבר נכנס בנו ה"ג'וק" והתחלנו להתאמן פתאום אין לנו זמן. יצא לי לראות כל כך הרבה אנשים שאחרי כל אימון בודקים את קצב הגדילה מול המראה, אחרי כל סט מסתכלים, בוחנים ולצערי מאוכזבים. מאוכזבים ששום דבר לא קורה אך הם מצדם עובדים קשה.

זו בעיה מדאיגה מכיוון שזה יכול להביא את אותם מתאמנים לידי ייאוש ולגרום להם להפסיק להתאמן ולהתמיד. הם אוכלים נכון, מתאמנים נכון ולמעשה הם כבר בדרך הנכונה אך קוצר הרוח שלהם יכול לחסל כל סיכוי לשינוי אמיתי בר קיימא.

חשוב מאוד לקבוע לעצמכם תאריכים ביומן בהפרשים של חודשיים/שלושה כל אחד שבו אתה רשאים לבחון את עצמכם מא'-ת'. אני לא מתכוון שמעכשיו אסור לכם להעיף על גופכם מבט אחרי המקלחת או אחרי אימון מפרך אלא אני מתכוון שהבחינה העצמית צריכה להיות מבוקרת, מתוזמנת ובהפרשי זמן שבהם ניתן לראות שינוי הנראה לעין.

אם אתם נוהגים להתאמן עם גופייה או חולצות צמודות ובכך אתה בוחנים את קצב ההתקדמות תוך כדי עבודה ותנועה, מצידי התחילו להגיע עם חולצות רפויות אך רק שלא תכנסו למערבולת הזו שבסופה תחזרו אל הרגליכם הישנים שבכם יכולים רק לפגוע.

החלק השני של הבעיה מתמקד בחלק אחר של אותם מתאמנים, שהיום למעשה הזדעזעתי לגלות שמספרם רק הולך וגדל. אני אסביר.

השילוב בין הרצון להשיג תוצאות מידיות ובין תעשייה המגלגלת מיליארדים של דולרים בשנה לא מבשר טובות.

היום בישראל ובעולם מוצאים אין סופר מוצרים המבטיחים 'גדילה' מהירה, הרזיה מהירה או כל שינוי חיצוני אחר. השינוי מתחיל מתוספי מזון כאלו ואחרים ונגמר בסטרואידים וסמים אחרים.

ולצערי הבעיה, נפוצה נפוצה מדי.

אני לא מתכוון להביע את דעתי אודות אותם תוספים, חלק טובים ומועילים וחלקם גרועים מאוד אך אני רוצה לומר לכל אותם קוראים אשר כן לוקחים חלק בתעשייה הזו של התוספים.

שינוי אמיתי לוקח זמן, הרגלים חדשים נטמעים לאט אך בטוח. נכון, עם חומרים מסוימים תוכלו להשיג תוצאות "מרשימות" מאוד תוך מספר חודשים ספורים ובודדים ולאחר אשר לא נוטל ייקח הרבה יותר זמן להגיע אל אותם תוצאות בדיוק.

אם נתעלם מהנזקים הבריאותיים הנגרמים על ידי אותם תוספי גדילה למיניהם (מבלי להיכנס לוויכוח מה נכון ומה לא), נדע כי שינוי לוקח זמן וגם אם כבר הגעתם למטרה שלכם? האם ההרגלים החדשים באמת הושרשו בחיי היומיום שלך כך שגם אם תחליט להוריד קצת את הרסן עדיין תתמיד ותשתפר?

דברים טובים לוקחים זמן. תוצאות אמיתיות צריכות להבנות. חיים חדשים שזה לא עניין של מה בכך.

אולי תצליחו לשקר לגוף אך לעולם לא תצליחו לשקר לעצמכם.

קחו את זה לאט, זה יבוא. אני מבטיח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here