התעמלות ביוגה מורידה כאבי דלקות פרקים

0
3501

פעילות פשוטה הכוללת יוגה, מקלה על כאבי פרקים ועוזרת משמעותית להתמודד עם כאב כרוני כמו זה של דלקות פרקים. דלקת פרקים, היא מחלה המשפיעה על המפרקים בגוף, על הרקמות העוטפות אותן ועל רקמות אחרות הקשורות לפרקים. דלקות פרקים מונעות ממך להנות מהחיים במלואם.

רוב מומחי הבריאות מסכימים שכל סוג של פעילות גופנית רגילה יכולה להוביל לשיפור במצב השרירים ותמנע קשיחות במפרקים. לא משנה באיזה שלב דלקת הפרקים שלך נמצאת, ניתן בהחלט להקל על המצב בעזרת אימוני יוגה פשוטים, קלים ומהירים.

אימוני יוגה מפחיתים קשיחות הנגרמת מדלקות פרקים

בעזרת יוגה, מצבו הגופני וחייו של אדם יכולים להשתפר פלאים. תנוחות שונות ביוגה עשויות להקל על הפרקים, דבר קריטי במניעה והתמודדות עם דלקות פרקים. יוגה גורמת לפרקים לתפקד כרגיל, תוך הפחתה בקשיחות.

כאשר הכאב של דלקות הפרקים מכה, הוא גורם לשאר הגוף להתקשח גם כן, על מנת למנוע מהחלק הכואב להתקשח עוד יותר. רובנו בטח היינו מגיבים למצב כזה על ידי צמצום הפעילות הגופנית שלנו למינימום, אך עצלנות היא הפתרון הגרוע ביותר להתמודד עם כאב פרקים.

כתגובה, מצב השרירים מתדרדר, מה שיכול להוביל לקשיחות ולכאב. הקלה על כאב דלקות הפרקים תוך שימוש בתרגילי יוגה בסיסיים, תדרבן אותך להמשיך ולהניע את גופך למצב של החזרה, החלמה ושמירה על מצב השרירים.

הקלה על בעיות הפרקים תוך שימוש בתרגילי יוגה פשוטים עוזרת גם פסיכולוגית על ידי גידול בביטחון העצמי הדרוש לאדם על מנת לתפקד כרגיל ולבצע פעולות רגילות. אינך חייב לתת לדלקות הפרקים לקבע אותך לכסא גלגלים.

אימון יוגה מוביל לחיים בריאים יותר

יוגה יכולה להוביל לסגנון חיים בריא ומקיף יותר היכול לשפר את יכולת ההתנגדות שלכם לא רק לדלקות פרקים אלא גם למחלות אחרות.

ישנן כמה תנוחות ביוגה, המתחילות עם פעולות ותנועות בזמן ישיבה על כסא, שהן בעצם גרסא שונה לתנוחות יוגה רגילות ותפקידן להוריד לחץ בפרקים ולהרגיע שרירים.

דפוס הנשימה

הרגעת כאב של דלקת פרקים תוך שימוש בתרגילי יוגה יכול להתחיל עם דפוס נשימה. דפוס נשימה רגיל יכול, בהדרגה, להעלות את שלב הקושי באימוני היוגה. נשימות עמוקות עוזרות להכניס אוויר חדש ואת הויטמינים הנחוצים לרקמות השרירים וכן עוזרות לשחרר מתחים פסיכולוגיים ורגשיים.

כאשר תחוש שגופך מתחיל להשתחרר מתרגילי היוגה, אתה יכול בהדרגה להתאמן בתנוחות תוך כדי עמידה. בעתיד תוכל לשפר חוזק, גמישות ויציבות על ידי הוספת תנוחות חדשות. אם יש צורך, השתמש בכסא חזק כתמיכה בתרגילי היוגה על מנת להרגיש יותר בטיחות ויציבות.

בעזרת התרגול הרגיל, תוכל להפוך לגביש יותר ובעתיד תוכל גם להפסיק להשתמש בתמיכה. אם הדבר אינו אפשרי אל תלחץ על עצמך, שהרי הדבר נוגד את כוונת היוגה- להרגע ולהרגיע את השרירים.

מסג' עצמי הוא גם דרך לשפר את זרימת מחזור הדם ואת החמימות בפרקים הנפגעים על ידי דלקת הפרקים. ישנם ספרים שונים המסבירים כיצד בדיוק לבצע מסג' מסוג זה.

על מנת להרגיע את הכאב בפרקים בעזרת שימוש בתרגילי יוגה: נשימה, מדיטציה ודרכים אחרות להירגע, יש לבצע תרגילים אלא על בסיס יומיומי, היות והם משפרים את הנשימה, מקלים חרדות ומסלקים את הכאב מראשך.

חמצן המציף את הגוף, עוזר להקל על ההבט הפיסי והפסיכולוגי של הכאב והדבר הכי טוב הוא שאתה יכול לעשות זאת בכל מקום! ישנם המון ספרים וקלטות הנועדו לעזור להתמודד עם בעיות פרקים. בעיית פרקים לא חייבת להיות מחלה אשר הופכת לנכות אשר אי אפשר להתמודד עמה. הקלת כאב הפרקים על ידי אימוני יוגה עוזרת מאוד בהתמודדות עם הבעיה. זכור שלא כל התנוחות ביוגה מומלצות לשימוש על ידי אנשים הסובלים מבעיות פרקים. הדבר תלוי במצבם הבריאותי והיכולת שלהם לבצע את התנוחות ביוגה. לכן, מומלץ להתייעץ עם רופא, או עם מאמן כושר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here