ליהיא רז, מתעמלת המכשירים מרמת השרון, תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז בקיץ 2024

0
603
קרדיט: איגוד ההתעמלות

מתעמלת המכשירים ליהיא רז, תייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בפריז 2024. ליהיא בת ה-20, מתגוררת ברמת השרון ומתעמלת באגודת א.ס רמה"ש. ליהיא תייצג את ישראל במסגרת היותה חלק מבנות נבחרת ישראל מכשירים באיגוד ההתעמלות, ותחת הדרכתה של המאמנת מורן קלפנר.

ליהיא השיגה את הקריטריון לפריז, במסגרת השתתפותה בתחילת החודש באליפות העולם שהתקיימה באנטוורפן, בלגיה. בין הישגיה הבולטים של ליהיא בשנים האחרונות: מדלית ארד במכשיר הקרקע אליפות אירופה 2020; השתתפה בגמר אליפות אירופה קרב רב 2021; גמר קפיצות אליפות אירופה ועולם 2022; ייצגה את ישראל המשחקים האולימפיים 2021 בטוקיו; אלופת ישראל 2019-2023 ואלופת המכביה ה-21. כמו כן, בשנת 2021 ליהיא נבחרה לרשימת 30 הצעירים המבטיחים של המגזין היוקרתי פורבס ישראל.

ליהיא נולדה בארצות הברית, עלתה לארץ עם משפחתה בגיל חודשיים ומאז מתגוררת ברמת השרון עם הוריה ושתי אחיותיה. היא סיימה לימודים בהצטיינות יתרה בתיכון אלון רמת השרון, והגבירה כימיה ומדעי המחשב. רז החלה את הקריירה הספורטיבית כבר בגיל 6. כשהייתה בת 12 נכנסה למסלול האולימפי ומאז היא מתאמנת יום יום עם המאמנת שלה, מורן קלפנר. בגיל 14, בהיותה מתעמלת צעירה, זכתה בעיטור המשמעותי הראשון בתחרות שהתקיימה במסגרת תחרויות המכביה.

ליהיא רז מתאמנת בתקופה זו על פי תכנית אימונים מיוחדת במטרה להגיע מוכנה ככל האפשר למשחקים האולימפיים. "מאז שאני קטנה למדתי להציב לעצמי מטרה ולהשיג אותה בעבודה קשה. אני מתאמנת קשה ובאופן אינטנסיבי, אימונים שכוללים גם תזונה מיוחדת, טיפולים פיזיותרפיים ומנטליים כדי להגיע מוכנה לתחרות ואני רוצה להאמין שאייצג את ישראל בכבוד הראוי לה. ההתעמלות לאורך השנים נתנה לי את הכלים להתמודד עם הלחץ ואני לומדת לנהל את הזמן עם הרבה משמעת עצמית".

שרית שנער, מנכ"לית איגוד ההתעמלות ציינה: "ליהיא היא מתעמלת בולטת וחזקה בנבחרת ישראל ומסבה לאיגוד ההתעמלות ולישראל גאווה רבה. כולי תקווה שמתעמלות הדור הצעיר יקבלו השראה מליהיא וילכו בעקבותיה – ימצאו עניין בענף הספורטיבי המופלא הזה ויהוו את הדור הבא של נציגינו בתחרויות עולמיות".

קרדיט: איגוד ההתעמלות

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here