כך תשמרו על המשקל שלכם בתקופת החגים

0
3053

תקופת החגים היא תקופה יפה שבה אנו פוגשים חברים ובני משפחה שלא ראינו זמן רב, יוצאים לטיולים ונחים מהשגרה היום יומית. זאת ועוד, אי אפשר לחגוג חג כמו שצריך מבלי להכין מטעמים מכל הסוגים והמינים, אבל דווקא המנות הטעימות הן שגורמות להשמנה. כך שכאשר החג מסתיים והולך לו, השומנים שלנו נשארים ואנו נאלצים ללבוש בגדים רחבים יותר עד יעבור הזעם. משום כך, שמירה על משקל תקין חיונית גם במהלך החגים עצמם.

טיפים לשמירה על המשקל בחגים

רוצים ליהנות מהחג כמו שצריך אבל פוחדים להסתכל על המשקל בסיומו? אלה כמה טיפים העוסקים בנושא שמירה על משקל אשר יסייעו לכם לשמור על משקל תקין במהלך החגים:

  • החליטו שאתם במעין משטר דיאטטי – לפני תקופת החגים אפשר לשבת עם בני המשפחה ולהחליט על משטר דיאטטי על מנת להימנע מראש מהכנת מאכלים רוויי שומן. הכינו תפריט מסודר לחג אשר כולל מאכלים בריאים אך טעימים.
  • בחרו במזון בריא – מומלץ לשלב דגים בארוחות החג בתוספת ירקות בצבעים שונים.. הדגים עשירים באומגה 3 ובוויטמינים נוספים החיוניים לגוף.
  • שלבו דגנים מלאים בארוחות – העדיפו לאכול לחם או אורז מחיטה מלאה.
  • השתדלו לבשל בתנור – מנות מזון שנאפו בתנור בריאות יותר ממנות שעברו טיגון.
  • שלבו פעילות גופנית – מכיוון שמדובר בחג, זו אינה מוכרחה להיות פעילות מאומצת. עם זאת, על תתפתו להתרווח על הספה לאחר הארוחה. צאו לטיול או להליכה קצרה. הפעילות הגופנית תסייע לכם לשמור על משקל תקין.
  • לא לגשת רעבים לשולחן האוכל – אל תשבו אל שולחן החג כאשר אתם רעבים. הרעב יגרום לכם לצרוך כמויות גדולות של מזון, מעבר לגבולות שהצבתם לעצמכם.
  • הקפידו על שתייה מרובה – שתיית מים טובה לבריאות ותורמת לתחושת השובע.
  • עשו הפסקות – אינם צריכים להמשיך לאכול עד שתרגישו את תחושת השובע. תוכלו בהחלט לקום מהשולחן, להתרווח מעט על הספה. תחושת השובע תגיע אל המוח לאחר מכן ותמנע מכם לאכול עוד.

גם אם חרגתם, אל תאשימו את עצמכם

נכון, לא תמיד קל להימנע מהמאכלים הטעימים שיש על השולחן. הצ'יפס המטוגן קורא לכם וגם קציצות הבקר של הדוד אפרים אינן נותנות לכם מנוח. אם בכל זאת חרגתם מהגבולות שהצבתם לעצמכם, אל תחיו בתחושת אשם. פשוט תחזרו לצרוך מאכלים בריאים עם סיום החג.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here