איך לבחור בגד ים לגלישה אם את רק לומדת לגלוש?

0
2051
לא פעם ולא פעמיים ראית פוסטרים יפים של ספורטאיות מקצועיות גולשות בסטייל על גלשן בבגדי ים מינימליסטיים. התמונות כאלה יכולות לתת לך רושם שניתן ללבוש כל בגד ים לגלישה כולל ביקיני סקסי ומינימליסטי. אבל האם זה נכון?

בגדול, אם את מקצוענית שגולשת גלישת גלים או גלישת רוח מגיל צעיר, אז רב הסיכויים יהיה לך נוח ולא תהיה שום בעייה לגלוש בכל בגד ים. אך כאשר מדובר רק על שלבים ראשונים של גלישה, כאשר רק לומדים לגלוש והמיומנות הנדרשת טרם נרכשה – לנוחות של בגד ים יש חשיבות ראשונית. בהתמודדות עם גלשן ועם גלים הסטייל לא ישחק תפקיד ולא יעזור בשום דבר. לכן חשוב מאוד לבחור בגד ים נכון לגלישה.

בגדי ים שבהחלט לא מתאימים לגלישה.

אבל בואי נסכם קודם אילו בגדי ים כלל לא מתאימים לגלישה. בגדי ים מינימליסטיים, ביקיני הקשורים על שרוכים דקים, וכל מיני חוטים באופן כללי. בגדי ים כאלה מתאימים לשכיבה נינוחה על חוף הים או ליד בריכה או בספא. כאשר את על הגולש, וגלים דוחפים אותך מגלשן לתוך ים סוער, הדבר האחרון שאת צריכה זה שהחוטים של בגד ים ייפתחו ובגד ים ייפול.

גם בגדי ים ביקיני עם חזיית ברזלים או עם קו מחשוף עמוק לא מתאימים לגלישה. כאשר מנסים לקפוץ על גלשן, החזיות כאלה עלולות לזוז ממקומן מתנועה לא מוצלחת או מגלים חזקים.

בגדי ים המתאימים לגלישה.

בגד ים שלם ספורטיבי קלאסי מאוד מתאים לגלישה. הגזרה הקלאסית מאוד נוחה. היא יושבת צמוד לגוף. אין שום סכנה שמשהו יפול, יזוז או ייפתח בזמן הגלישה. כדאי לשים לב שביטנת חזייה מחזיקה טוב את החזה וקו מחשוף סגור. אם יש רצועות על הגב, אז עדיף שיהיו מוצלבות. אחרת הרצועות עלולות להחליק כאשר מנסים לעמוד על הגלשן.

בגדי ים שלמים עם שרוול ארוך – דומים בתפקוד לבגדי ים שלמים קלאסיים. אבל יש להם יתרון נוסף בשרוולים ארוכים. קרינת השמש מאוד חזקה בקרבת המים, לכן גלישת גלים בקיץ מכריחה לשמור על העור בכל זמן שהייה ליד הים. שרוולים ארוכים שומרים על העור בפני קרינת השמש החמה.

אם בכל זאת רוצים לבחור ביקיני לגלישה, אז כדאי לבחור דגמים שמסוגלים להחזיק את הגוף בלי סכנה להחליק או ליפול.  כדאי לשים לב לדגמים שיש בהם תחתון קלאסי או תחתון בקו גבוה. התחתון הזה אמין מצד אחד בלי סכנה ליפול בזמן הגלישה ומצד שני הוא מחטב ומחזיק את הגוף. כאשר מדובר על בחירת טופ לביקיני לגלישה, אז כדאי לבחור או חולצת בטן, או גוזיה בסגנון ספורטיבי או חזייה גבוהה הסוגרת קו המחשוף עד הצוואר. חולצת בטן עם שרוולים שומרת על הגוף מחשיפה לשמש ביום חם ומרוחות קרירות ביום סגריר יותר. חזייה גבוהה הסוגרת קו המחשוף אמינה מצד אחד ומצד שני נראית אופנתית וטרנדית.

תנועות של גולשות מיומנות יותר מדויקות. אך כאשר מדובר על קורסי גלישה,  או למידה עצמאית לגלוש, התנועות יכולות להיות לא מדויקות, עם הרבה נפילות, מכות, שפשופים ושריטות. לכן כדי לשמור על הגוף מפני פציעות כאלה, מומלץ מאוד ללבוש גם טייץ ארוך מעל בגד ים. הרגליים שלך רק יגידו תודה. כי בנוסף לפציעות ושריטות מהגלשן, טייץ ארוך מגן מפני השמש ומפני עקיצות של מדוזות בעונת הקיץ.

איך למדוד בגד ים לגלישה.

כאשר בוחרים בגד ים לגלישה, חשוב לוודא שבגד ים יהיה נוח בזמן גלישה, קפיצה על הגלשן, נפילה או שחייה מאומצת. לכן חשוב למדוד את בגד ים לפני רכישה. בחדר ההלבשה ניתן לעשות איתו כל התנועות המורכבות של ישיבה, כפיפות לצדדים, תנועות של "קפיצה על גלשן", תנועות רחבות עם הידיים דומות לתנועות שחייה. כל הפעולות האלה מבטיחות שבגד ים שתבחרי יהיה מתאים ונוח לגלישה בים.

לסיכום: כל אחת רוצה להגיע לשלב צילומים פוטוגניים בסטייל עם גלשן ובגד ים סקסי. אך כדי להגיע ליעד הזה צריך לרכוש מיומנות של גלישת גלים מקצועית. בגד ים איכותי ונוח שמתאים לגלישה מבטיח את היכולת להתרכז באימוני גלישה נטו ויתרום להצלחה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here