מי אמר שצריך להרשם למכון כושר, לקבוע זמן ביומן או לבצע פעילות מיוחדת כדי לשרוף קלוריות ולרדת במשקל? עולם ההרזיה בכלל והכושר הגופני בפרט מלא מיתוסים, בדיות ואגדות שמתישים רבים מן המבקשים להשיג גוף חטוב יותר עוד בטרם התחילו במשימה או כבר בתחילתה.

עם זאת, אני לא אנסה להציג את הדברים באור יפה יותר או להציג אותם בדרך שתהיה נעימה לאוזן שלך – אני פשוט אומר את האמת, תתכוננו!

אם המטרה שלך היא גוף שרירי או אם את רוצה לעצב את הישבן שהדלדל לו במהלך השנים – התוכנית הבאה שאותה אני אציע היא לא בשבילכם. לא, זה לא אומר שהמאמר הזה הוא לא בשבילכם אלא אני אומר שאתם צריכים גם מעבר. תוכנית אימונים עצימה מסודרת שתביא אתכם לתוצאות. כמובן שאסור לרגע לשכוח את תוכנית התזונה הנכונה שתלווה אתכם בתהליך.

ראשית  – אני חושב שתהליך הרזיה נכון, בריא שמשיג תוצאות לטווח ארוך מתחיל ומסתיים במודעות של המבקש לרזות. המודעות אינה מתבטאת בכך שיש לכם רצון לרזות או לפתח גוף שרירי אלא המודעה באה לידי ביטוי בפעולות הקטנות במהלך היום יום.

בין אם זה להעדיף כוס מים על פני תרכיז ממותק, על אף שהוא דל קלוריות, ובין אם זה להעדיף את מדרגות הבניין על פני המעלית.

המאמר מוקדש כולו לעניין המודעות. אין טעם בכך שאני אפרט דוגמאות רבות ככל האפשר אם לא תבינו את ההיגיון שעומד מאחוריהן.

החיים המודרניים בנויים כך שנהיה עצלנים, שלא נעבוד קשה ושהכל יהיה תחת היד ומכאן הדרך אל כרס תפוחה למשעי קצרה מתמיד.

כל אחד צריך לעשות בדק בית אישי אצלו במציאות היומיומית. אילו פעולות שאתם מבצעים בדרך קבע ניתן להמיר אותן לפעולות בריאות יותר, בונות יותר?

אני מחלק את בדק הבית האישי שלי לשלושה תחומי מודעות: מודעות לפעולות הספורטיביות שאנו מבצעים במהלך היום יום, מודעות לתזונה בכלל ולמזון אותו אנו צורכים בפרט והחלק השלישי הוא המודעות למזון המנטלי שאותו אנו צורכים ובו אנו מזינים את מוחנו.

מודעות לפעילויות הספורטיביות במהלך חיי היום יום

המודעות לפעילויות הספורטיביות צריכה לבוא לידי ביטוי בכך שאנו נזיז את עצמנו יותר ופחות נשתמש במכשירים שגורמים לנו לזוז פחות. פשוט מאוד. זה לא מדע טילים. רק צריך לפתח מודעות לכך.

מדרגות על פני מעלית. הליכה על פני נסיעה קצרה וכדומה. הכלל שלי הוא כזה: אם הדופק שלי יעלה יותר בפעילות הספורטיבית החדשה מאשר בזו שכרגע אני משתמש? אם כן, אז זו צריכה להיות הבחירה הנכונה בשבילכם.

מודעות לתזונה נכונה במהלך חיי היום יום

המודעות לתזונה נכונה היא חלק מאוד חשוב בדרך שלכם לרזות. לא משנה כמה ספורט תעשו ולא משנה גם אם תצומו שלושה ימים אח"כ אם לא תקפידו על תזונה נכונה כאילו לא עשיתם כלום.

בחלוקה גסה, מהניסיון שלי רוב האוכלוסייה מחולקת לשני חלקים: כאלו שבמהלך היום מדלגים על ארוחות ובערב אוכלים ארוחת שחיתות עתירת קלוריות, הרבה יותר מהצריכה היומית המומלצת להם והקבוצה השנייה שפשוט זוללים שטויות ולא אוכלים מסודר ונכון במהלך כל היום.

לשני סוגי האוכלוסייה הללו בעיה בתזונה אך הקבוצה הראשונה צריכה לשפר מן היסוד את הרגלי האכילה שלהם ולהם אני ממליץ לפנות לדיאטנית להמשך טיפול צמוד עד הקניית הרגלי אכילה נכונים והחלק הזה במאמר מוקדש לקבוצה השנייה שפשוט באמצעות מודעות נכונה יוכלו להפחית בצורה ניכרת את צריכת הקלוריות היומית שלהם.

לדוגמא, אם אתם רגילים לאכול עוגיות עם הקפה אז במקומן תאכלו עוגיות בריאות או פרוסת לחם עם ממרח בריא. אם אתם רגילים לשתות מיץ ממותק אז תחליפו למים. הרשימה עוד ארוכה המפתח הוא פשוט להיות מודע ולשנות הרגלים תמיד.

טיפ קטן בעניין זה שאותו אני רוצה לחלוק אתכם הולך ככה: תקבעו יום בו תרשמו כל דבר שאתם אוכלים. ביום זה אל תשנו שום דבר ממה שאתם רגילים. בסוף היום תהיה לכם רשימה ארוכה של כל מה שאכלתם וכשכל זה מול העיניים הרבה יותר קל לשנות חלק גדול מהדברים וגם הרבה יותר קל לעקוב אחריהם.

מודעות למזון המנטלי במהלך חיי היום יום

החלק האחרון במודעות מתרכז במזון המנטלי שאותו אתם צורכים. זהו החלק החשוב ביותר מבין כל הדברים שכתבתי כאן. אם לא תאמינו בעצמכם ואם לא תאמינו שאתם באמת יכולים לשנות את המציאות שבה אתם חיים אז כל הפעולות שתעשו לא שוות כלום. גם אם בטווח הקצר תיישמו חלק מהדברים, בטווח הארוך תפסיקו כי יישום הדברים דורש משמעת עצמית, רצון ואמונה.

גם אם זה אומר בהתחלה לשקר לעצמכם וגם אם זה אומר לחזור על מנטרות יום ולילה תעשו כל שיידרש כדי להצליח. עבודה מנטלית היא המפתח להצלחה ומכאן הכל מתחיל.

אני מכיר לא מעט שיטות שעוזרות לאנשים לפתח את האמונה העצמית שלהם. חלק מבצעים את התהליך עם שותף וביחד זה יותר קל, חלק מנהלים יומן מסע, וכאלו שמדברים עם אלוהים. לכל אחד שיטה משלו – המפתח הוא להתנסות ולגלות מהי השיטה שלך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here