דור אקשטיין ביקורת בונה שריר

0
6394

כידוע, כמעט בכל דיאטה מומלץ לאכול פחמימות מורכבות ולא פחמימות פשוטות. בשיטה הייחודית של דור אקשטיין מאמן תזונתי ומומחה לעיצוב הגוף מומלץ דווקא לאכול את הפחמימות הפשוטות ביום אימון מאשר את המורכבות, כשמאחורי ההסבר קיימת סיבה הגיונית ונכונה פיסיולוגית. בעזרת שיטה זו עיצבו מאות מתאמנים את גופם, הפחיתו אחוזי שומן והעלו מסת שריר. "כל הזמן חשבתי שלעצב גוף זה עינוי. גם מבחינת הקושי באימונים וגם מבחינת התזונה שהייתי בטוחה שזה צום. דור פתח בעיני צוהר לעולם חדש וטוב יותר מכל הבחינות. בזכות השיטה שלו אני מצליחה להתמיד ומורידה אחוזי שומן". מספרת קריסטינה בהתלהבות. 

ידוע כי הפחמימות הפשוטות, או בשמן השני הפחמימות הרעות כוללות בתוכן קמח לבן, אורז לבן, סוכר, תפוחי אדמה ועוד, הן המזיקות לגוף. לעומתן הפחמימות המורכבות הנחשבות לטובות, ביניהן קמח מלא, אורז מלא, קטניות למיניהן, הן המועילות. לדבריו של דור אקשטיין שבנה לאחר מחקרים רבים שיטה ייחודית, הכול מתחיל באינסולין.

למה למטרות הרזיה עדיף לאכול פחמימות "פשוטות" ממורכבות

אינסולין מהיר עדיף על אינסולין ארוך טווח

אינסולין הוא הורמון המופרש לרוב כאשר אנו אוכלים פחמימות. לדבריו של אקשטיין כל עוד יש בגוף רמות מסוימות במחזור הדם, לגוף קשה מאוד לשרוף שומן. כאשר אנחנו אוכלים פחמימות מורכבות, רמות האינסולין עולות באופן כזה שלא נצליח לשרוף שומן. אומנם מדובר על כמות לא גבוהה אבל מספקת על מנת שהאינסולין יישאר זמן רב בדם. לעומתן הפחמימות הפשוטות גורמות לפרץ אינסולין חד במחזור הדם, אך נשארות לטווח זמן קצר. כשנמצאים בתהליך החיטוב, אנחנו צריכים שיהיה לנו כמה שפחות זמן אינסולין בדם. ולכן פרץ האינסולין מפחמימות פשוטות עדיף על אינסולין ממושך מפחמימות מורכבות. מתי מומלצות פחמימות מורכבות? כאשר מדובר ביום בו נאכל כמות גדולה של פחמימות, אז עדיף שזה יהיה מהסוג המורכב, בו יש אינסולין קבוע ולא גבוה מאוד, שזה עדיף מכמות גבוה של אינסולין לאורך היום. בוודאי שלא נרצה לאכול כל היום פחמימות כשאנחנו נמצאים בתהליך החיטוב. 

המתאמנים לא חוסכים ביקורות

השיטה של דור אקשטיין מצליחה, בכך אין ספק, ויעידו על כך מאות המתאמנים שלא מפסיקים להלל אותה בכל מדיה אפשרית "מי היה מאמין שאני אשב ואוכל פיצה ופחמימות אחרות שקשה לי לוותר עליהן ובעצם גם אשרוף שומן באימונים? אני שמח שבחרתי בדור". מציין גל מתאמן שהוריד בזמן קצר אחוזי שומן והעלה מסת שריר. המלצה זו מתווספת לשלל המלצות אשר אקשטיין קבע אותן כעוגנים למתאמניו, ובכך מצליח לבסס את מעמדו כגורו החיטוב. עידו מלכה לדוגמה, הוריד 8 אחוזי שומן בארבע חודשים בשיטתו של אקשטיין, תוך שהוא שומר על אותו משקל. "תודה דור הכול בזכותך יה מלך" זו התגובה משובבת הנפש של עידו לפוסט שעלה בדף של אקשטיין.

מוזמנים לקרוא כתבה נוספת על דור אקשטיין ביקורות בחדשות הדרום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here