מתכון לשישי – פירה עם בצל

0
3181
פירה

ארוחת שישי עבור משפחות רבות בישראל מהווה חלק חשוב לא רק בהוואי של הדת והרוחניות אלא גם חשובה לרוח המשפחתית ולאחדות המשפחה. על מנת להפוך את ארוחת שישי לערב מיוחד יש הצורך בסעודה טעימה במיוחד שלכל בני המשפחה יהיה מה לאכול. אחד המאכלים האהובים ביותר גם על ילדים וגם על מבוגרים הוא הפירה. אנו הוספנו לפירה שלנו נגיעות של בצל מטוגן.

המצרכים:

  • 4-6 תפוחי אדמה
  • 1-2 בצלים גדולים
  • פפריקה מתוקה
  • כורכום
  • מרץ עוף
  • פלפל שחור
  • חמאה (רק למי שרוצה פירה חלבי – לא חובה)

אופן ההכנה:

בשלב ראשון הכינו סירו גדול ומלאו אותו במים (חצי סיר או שני שליש תלוי בגודל הסיר ובכמות תפוחי האדמה שאתם הולכים להשתמש). חממו את המים על אש בינונית ובינתיים קלפו את תפוחי האדמה. חתכו את תפוחי האדמה לחצאים על מנת שיתבשלו מהר יותר. הכניסו את תפוחי האדמה למים ובשלו כחצי שעה לערך. תפוחי האדמה יהיו מוכנים כאשר יוכלו להעביר בתוכם מזלג יחסית בקלות. הימנעו מבישול יתר מצד אחד אך גם דאגו שתפוחי האדמה יהיו רכים מספיק למעיכה.

לאחר שתפוחי האדמה מוכנים הוציאו אותם בעזרת כף מחוררת לתוך קערה גדולה ושמרו על מי הבישול בסיר. התחילו למעוך את תפוחי האדמה בקערה ותוך כדי הוסיפו מעט ממי הבישול על מנת שהפירה יקבל את המרקם הרצוי. ודאו כי הפירה לא מימי מדי ואם הוא קשה מדי הוסיפו בהדרגה עוד קצת מים תוך כדי מעיכה. לאחר שמעכתם את הפירה לתערובת אחידה – שפכו את התבלינים לפי הטעם. הכמות המומלצת ל4-6 תפוחי אדמה היא כף כורכום, חצי כף פפריקה, כף מרק עוף וחצי כף פלפל שחור. מרץ עוף מלוח מטבעו ולכן לא צריך מלח. לאחר שהוספתם את התבלינים התחילו לערבב וטעמו תוך כדי. אם הפירה עדיין טפל תבלנו אותו עם מעט יותר תבלינים וערבבו בשנית וטעמו שוב.

לפני הגשה מומלץ לחתוך את הבצל לעיגולים ולטגן אותם במחבת. שימו לב לחתוך לעיגולים מעט עבים יותר מאלה שאתם אולי חותכים לסלט כיוון שהבצל מתכווץ בטיגון ואתם לא רוצים שהוא יישרף. חממו כף שמן במחבת ושפכו לבפנים את הבצל. הוסיפו מלח ופלפל ואפשרו לבצל לנוח בטיגון עד להזהבה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here