מתכון – אפויים בתנור

0
3122
Potato peeled 3D vector illustration of isolated realistic potato vegetable whole and half peeled with spiral peel. Design template for potato chips food package or fastfood snack menu

אחד המאכלים האהובים ביותר שלנו לארוחת שישי או ארוחת חג הוא אפויים בתנור. הוספת ירקות לארוחה הנה חלק חשוב לבריאות שלנו ושל בני משפחתנו. כאן מדובר לא רק בנושא בריאותי אלא גם בטעם ושובע. מדובר במתכון קליל ונוח להכנה שמומלץ בכל ארוחת שבת.

המתכון:

  • 4-6 תפוחי אדמה
  • 2 גזרים
  • בצל
  • חצילים
  • קישואים

ניתן כמובן להוסיף ירקות נוספים לפי הטעם שלכם.

אופן ההכנה

בשלב ראשון יהיה עליכם לחתוך את הירקות על פי ההוראות הבאות ולהכניס אותם לתוך קערה גדולה. תחילה קלפו את תפוחי האדמה (מומלץ להשתמש בקולף מקצועי על מנת שלא לחתוך חצי תפוח אדמה כאשר אתם מקלפים את הקליפה) וחיתכו אותם לקוביות או פלחים בצורת סירה. לאחר מכן קלפו את הגזרים עם הקולפן גם כן וחתכו אותם לעיגולים עבים יחסית (שלא יהיו עבים מדי אלא בעובי המתאים לתפוחי האדמה כדי שזמן האפייה יהיה דומה). את הבצל תקלפו בעזרת הסכין וחיתכו אותו לחצי וכל חצי חתכו שוב באמצע. את החצילים חתכו לעיגולים או קוביות לפי הנוחות שלכם ואת הקישואים תוכלו לחתוך לעיגולים ללא צורך בקילוף. מיותר לציין שאת הירקות יש לשטוף היטב לפני החיתוך.

כעת כאשר כל הירקות בקערה ערבבו את הירקות תחילה. הוסיפו מעט שמן (בערך שליש-חצי כוס שמן), מעט כורכום, פפריקה אדומה, אבקת מרק עוף (ויטה), פלפל וכמון וערבבו את הכול היטב כדי שהתבלינים והשמן יספגו בכל הירקות. מי מכם שירצה יוכל להוסיף אורגנו או טימין לפי הטעם.

חממו את התנור ל-180 מעלות ובינתיים תסדרו את הירקות על מגש (אל תשכחו נייר אפייה 🙂 ). כעת הכניסו את האפויים לתנור למשך 35-40 דקות והשגיחו מפעם לפעם. השתדלו להימנע מפתיחת התנור שהחום לא יתפזר. תמיד תוכלו לתקוע מזלג ולראות האם הם זקוקים למספר דקות נוספות בתנור או שאלה מוכנים לפני הזמן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here