הים כהזדמנות לחיים חדשים !

0
3521

בתקופה בה כל השסעים נראים עמוקים מכפי שאי פעם היו, והתזכורות ל"ישראלי המכוער" צצות מכל כיוון בחוף הים אבל לא רק… ניתן גם לראות חבר'ה שעושים את הדברים אחרת ומעוררים תקווה והשראה לכולנו.

בחופי בת-ים ותל אביב, מידי יום, אפשר למצוא קבוצה של בני נוער לצד מדריכים שפועלים מתוך סולידריות, ואחריות לדורות הבאים שלנו- ובעיקר משתמשים בים של אדרנלין לדברים טובים.

ההתמודדות עם הים, הגלים, הרוחות ומה שבינהם מוציאים ממך דברים אחרים, ולא משנה מאיפה באת ומה עשית עד אז. קשה שלא להתאהב בסיפור הזה שמשלב ים, גלישה, חינוך ועשייה חברתית.

"הגל שלי" הינה עמותה המפעילה תכנית התפתחות אישית לנוער בסיכון דרך גלישת גלים, במטרה לתת כלים לנוער להתמודד עם האתגרים ולחוות הצלחה- "כמו בים, כך גם בחיים." הרעיון המרכזי העומד מאחורי העמותה, הוא להשתמש בים ובגלישה ככלי חינוכי דרך יצירת מסגרת ומשמעות. הנערים, שעוברים ראיונות ומתקבלים לתכנית, מגיעים אחת לשבוע לחוף הים ולומדים יחד לגלוש. התהליך לא נגמר שם. קשרים נוצרים, חומרים מועברים וביחד מכירים היכרות עם הים, הגלים, ובעיקר את עצמך… איך אני מגיב כשקשה לי? האם אני נשבר? מה אני עושה כשאני מפחד? מתמודד או בורח? בסדרה של מפגשים סדורים לצד אתגרים בסדר קושי עולה ושיחות אישיות- נוצרת לה חוויה משנת חיים.העמותה פועלת מזה שלוש שנים- גדלה ומתפתחת בקצב שיא. מ- 10 נערים שהודרכו בהתנדבות פעם בשבוע קבוע, להתאהבות, התמסרות, ולא פחות מ- 180 חניכים מ-15 מסגרות שונות. סגל המדריכים עומד על 12 מדריכים, אנשי חינוך וים מעוררי השראה, המהווים מודל אישי עבור החניכים.

אבל התהליך לא נגמר בסיומה של הפעילות. הוא רק מתחיל. אולי אחד הדברים המשמעותיים ביותר בעמותה עומד על הזכות של בוגריה להגיע למרכז ולהשאיל ציוד גלישה לתמיד ובחינם. כך, הפך המקום לקהילה שהיא בית עבור רבים.

את התכנית מלווה תכנית מדידה והערכה חיצונית, שהניבה תוצאות מרהיבות- בקרב 85 אחוז מהבוגרים ניכר שיפור בהרגלי הלמידה. 86 אחוז מהבוגרים מעידים על עלייה בביטחון העצמי. ו- 95 אחוז מהבוגרים שלנו מעידים על עלייה ביכולת ההתמדה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here