אלכוהול וסמים – שילוב מסוכן

0
3250
אלכוהול וסמים - שילוב מסוכן

נגישות לחומרים ממכרים היא תחום מאתגר מאוד בכל הנוגע לאנשים בעלי נטייה להתמכרויות. חוסר היכולת לאזן בין כמו החומרים הנכנס לגופו של כל אדם היא מסוכנת ועלולה להוביל לתוצאות הרסניות. טיפול במרכזי גמילה משולבים מאפשר לחולים להתמודד עם כמה בעיות התמכרות במקביל.

שתייה חריפה קטלנית

האלכוהול נמצא בכל מקום בחיינו ובכמויות בלתי מוגבלות. החל מהרמות כוסית במשדר ועד לכל ארוחת ערב תמימה עם חברים, אנו חשופים ליינות ולמשקאות חריפים. רובנו יודעים להתמודד עם מינון השתייה, אך אצל מכורים לטיפה המרה מדובר באתגר ברמה אחרת. צריכה בלתי נשלטת עשויה לשלוח את המכור לתהליך טיפול אצל מרכז גמילה מאלכוהול לניקוי רעלים כמו גם טיפולים נפשיים והתנהגותיים. יחד עם זאת, למכורים רבים יש כמה רמות של בעיות התמכרות ולכן צריך להתמודד איתן בצורה מורכבת יותר.

טיפול מותאם לצרכים האישיים של כל מטופל

יצירתה של תכנית טיפול בתוך מרכז גמילה מסמים פרטי, הינה משימה אשר דורשת את שיתוף הפעולה של המטופל ומשפחתו. התאמות הטיפול כוללות גם התייחסות לצריכתו של אלכוהול לצד מצבו הבריאותי הכולל של המטופל. רק לאחר יצירת אבחון מקיף ניתן יהיה להתקדם להוצאה לפועל של תכנית הטיפול בגמילה פיזית ונפשית. אולם דווקא בתהליכים אשר משלבים גמילה מסמים ואלכוהול יחד, חשוב לתת את הטון על תהליך התנהגותי בו ילמד החולה להתמודד אל מול פיתויים בעולם שמחוץ למרכז הגמילה.

קרוב אבל רחוק – גורמים למכור לבחור באחריות

כאשר מסיים הנגמל את תהליך הגמילה, הוא משוחרר לעולם שמחוץ לכתלי המרכז. וכאן עלול לצוץ לו הקושי בהתמודדות בתהליכי גמילה מנייס גאיי, סמים קלים ואלכוהול, שהרי שם המכורים חווים קרבה מסוכנת לחומרים הממכרים הללו במשך מרבית חייהם וכעת הם שום עומדים אל מולם ומציגים פיתוי משמעותי. האתגר המשמעותי הוא ליצור בקרב המכור את היכולת להחליט בצורה עצמאית על גופו והצרכים שלו. מטופל אשר בעל נכונות לעמוד איתן מול הפיתויים, יהיה האדם אשר יצליח ליישם את הכלים שקיבל בגמילה בצורה יעילה.

מרכז אמיל הוא מרכז גמילה מנוסה ומיומן אשר מסייע לרבים להתמודד עם התמכרות לסמים ולאלכוהול. צוות המרכז מלווה את מטופליו לאורך תקופת הגמילה, זאת תוך התאמת תכנית אישית ויצירת כר פורה לשיקום הגוף והנפש. לצוות הסמכה מקצועית והמרכז פועל באישור משרד הבריאות ובפיקוחו. צרו קשר עם реабилитационный центр в Израиле כבר היום באתר או בטלפון 077-9967463.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here