על השילוב שבין ספורט לתזונה

0
2700
על השילוב שבין ספורט לתזונה

אין ויכוח על כך כי חיים בריאים ומאושרים יכללו לרוב תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית. אך אנשים רבים מתקשים למצוא את האיזון הנכון ביניהם ואת הדרך בה יוכלו לשלב את התזונה הנחוצה להם מבלי להישאר רעבים ועייפים. המשיכו לקרוא ותוכלו לגלות את הסוד לתזונה מאוזנת אשר תשאיר אתכם בריאים ותעניק לכם את כל הכוחות הדרושים לשים המשך ביצוע של פעילות ספורטיבית על בסיס קבוע.

רגע לפני שקופצים על האופניים או לבריכה, חשוב לזכור כי חיים בריאים צריכים להתחיל קודם כל מהבית, וליתר דיוק מהמטבח והמקרר שלנו. שמירה על תזונה מאוזנת ונכונה תאפשר לגוף לקבל את כל מה שזקוק לו לשם קיום בריא וביצוע פעילות ספורטיבית. דיאטה להורדת כולסטרול יכולה לסייע לרבים להוריד את רמות הכולסטרול המזיק לרמה הרצויה בגוף, כך שהדבר לא יהיה בעל השפעה מזיקה על הבריאות. זאת בנוסף לצריכת ירקות גבוהה יותר, הימנעות מפחמימות וארוחות קטנות בתדירות גבוהה יותר.

יוצרים תפריט מאוזן

חשוב להבין שבמידה ואתם עוסקים בספורט באופן קבוע, הרי שהתזונה שלכם צריכה להעניק לכם את האנרגיה הדרושה על מנת שתוכלו להמשיך בפעילות מבלי להעמיס על הגוף עד כדי קריסה. על כן, יצירתו של תפריט תזונה לספורטאים חשובה וצריכה לכלול את כל המרכיבים הנחוצים לגוף. אין ספק כי שילוב נכון של תזונה בריאה ופעילות ספורטיבית יתמכו זה בזה ויעניקו לנו את האפשרות ליהנות מכל העולמות מבלי להתפשר על איכות המזון אותו צורכים.

לא מוותרים על החלבון

חשוב להבין כי תזונתם של ספורטאים חייבת לכלול כמות מועטה של פחמימות, על מנת שלא להכביד על הגוף, זאת לצד כמות גבוהה של חלבון, אשר תסייע בבניית השרירים וחיזוקם. חלבון לספורטאים הוא משמעותי וניתן יהיה למצוא אותו במוצרי חלב, בביצים, בדגים, בשר, עופות, סויה ומוצרי פשתן אשר מכילים כ – 40% חלבון.

מחליפים את מה שלא מתאים

כיום ניתן יהיה למצוא מגוון רחב של תחליפים למוצרי מזון העשירים בפחמימות, זאת מבלי שיפלו בטעם או יספקו רמות אנרגיה נמוכה יותר, להיפך. בשעה שתתחילו לצרוך את מוצרי המזון העשירים של קבוצת ביכורים, דוגמת לחמי הפשתן, תוכלו ליהנות ממאכלים הדלים בפחמימות ועשירים מאוד בחלבונים, טעם נפלא ונוטריינטים חשובים לגוף.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here