האם מרכז הגמילה הוא באמת הפתרון האידאלי?

0
2674
האם מרכז הגמילה הוא באמת הפתרון האידאלי?

התמכרות לאלכוהול, למשככי כאבים ואפילו לקנאביס היא התמכרות שחייבים לעצור. גם אם האדם בטוח שיש לו שליטה על הכמויות או על הצורך, בפועל המצב נמשך, הצורך הולך וגובר – ובינתיים נגרם נזק משמעותי לבריאות, ליחסים הבינאישיים, ליחסי העבודה ואפילו לחשבון הבנק. השאלה המתבקשת היא האם אפשר להיגמל לבד, ואיך מרכזי גמילה באמת תורמים לתהליך?

האתגר המשמעותי: גמילה פיזית

נדמה שאם נצליח למנוע את מושא ההתמכרות שלו, האדם שאנחנו כל כך אוהבים יצליח להשתחרר מהצורך העז. על פניו, זה גם נשמע הגיוני. בפועל, גמילה מאלכוהול או מסמים הינה מורכבת הרבה יותר. לצד הגורמים הנפשיים (שעליהם נרחיב בהמשך) קיימת תלות פיזיולוגית והניסיון להשתחרר ממנה איננו פשוט, בלשון המעטה. דרך טובה יותר להתמודד עם ההתמכרות ולספק מענה איכותי באמת להתנהגות הכפייתית של המכור, היא להשתלב בתוכנית הטיפולית המקצועית של וילה מטריקס, המספקת מענה מדויק לכל אורך התהליך.

טיפול מדויק – גם למצוקה הרגשית

מי שלא מצליח לעבור יום (או שעה) ללא משכך כאבים או כוסית וודקה עשוי לחוות מצוקה רגשית ונפשית. לרוב, המצוקה הזו היא שמובילה אל ההתמכרות מלכתחילה. יכול להיות שמדובר בדיכאון, בחרדה או בכל בעיה פסיכולוגית אחרת שאם לא נטפל בה נתקשה להשיג גמילה מלאה ואמיתית. אם כן, לצורך גמילה ממשככי כאבים, מסמים קלים או מסמים קשים, חשוב לבחור מרכז גמילה שיספק תמיכה נפשית ורגשית בכל צעד בדרך.

התמודדות יעילה עם משברים

אם מצוקה רגשית או בעיה פסיכולוגית הובילו להתמכרות מלכתחילה, הרי שמשברים שונים עלולים להחמיר את המצב או להוביל לנסיגה גם לאחר הגמילה. למשל, אנשים שמתמודדים עם התמכרות לקנאביס עשויים לחזור אליו בפעם הבאה שהעסק יגמגם, אחרי ויכוח גדול עם בן או בת הזוג, או בעקבות אירוע טראומתי בלתי צפוי. עם ליווי פסיכולוגי בתהליך הגמילה ניתן לספק את הכלים המקצועיים הדרושים כדי להימנע מהמצבים הללו בעתיד, וכדי לשפר את יכולת ההתמודדות של האדם המכור עמם.

לבד או עם מרכז גמילה?

הקושי הפיזי, האתגר הרגשי והמצוקה הנפשית, עם כל אלה נדרש האדם המכור להתמודד כשהוא מנסה להשיג מחדש את השליטה. עם ליווי אישי של צוות מקצועי, עם תוכנית פרטנית ועם הכלים שמציעים מרכזי גמילה פרטיים, כל אדם יכול להשתחרר מהנטל שנישא על כתפיו ומההתמכרות שמאיימת לפגוע בכל חלקה טובה. צוות וילה מטריקס עומד לרשותכם בכל שלבי התהליך, ואתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 050-4949696.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here