תזונה נכונה לעור פנים בריא וחלק: המאכלים שיתרמו לשינוי

0
51
מקור: Pixabay

לצד הקרמים, הטיפולים ומוצרי היופי שמבטיחים לנו עור חלק, צעיר ובריא, תזונה נכונה בריאה ומזינה היא הדרך הטובה והטבעית ביותר לתהליכים של הצערה או מיצוק העור. כשאנחנו שומרות על שגרה קבועה בה אנחנו כוללות אוכל מזין וטוב, עתיר ויטמינים ומינרלים, אנחנו יוצרות מהפכה פנימית בגוף ומקלות עליו לשמור על כל המערכות תקינות, בין היתר גם על העור שלנו.

מכל המזונות המומלצים כיום לשמירה על הבריאות – אלו מאכלים יתרמו יותר לשינוי ויובילו לעור חלק ומוצק יותר? הנה כמה הצעות הגשה לארוחה הבאה שלכן.

פירות יער:

פירות יער עשירים באנטי אוקסידנטים המסייעים לחיזוק מערכות הגוף ובין היתר לשיפור מצב העור. נוגדי החמצון האלו נלחמים ברדיקלים החופשיים ויכולים להציל את הגוף ממצבי קצה, ממחלות קשות ועד לגירויים, כאבים ועוד. מחקרים מראים שאנשים שאוכלים באופן קבוע מזונות עשירים באנטי אוקסידנטים נוטים לחלות פחות והמראה שלהם בריא יותר.

פירות יער, ביניהם אוכמניות, פטל, דובדבנים, חמוציות ואחרים, הם מצרך שכדאי לשלב בארוחת הבוקר, ארוחת ארבע או פשוט לנשנש במהלך היום. ואגב, הם לא מאבדים מיכולותיהם במצבם הקפוא, להפך.

פירות הדר:

עוד קבוצה שעושה טוב לעור היא פירות ההדר, העשירים בויטמין C. אכילת פירות הדר כמו תפוזים, לימונים, אשכוליות וליים ושילובם בתפריט היומיומי מסייעת לשמירה על עור בריא, למניעת מחלות ולשמירה על אנרגיה בריאה, שמשפיעה כמובן גם על מיצוק העור ומראה אסתטי.

אגוזים ושקדים:

אגוזים ושקדים עשירים בשמנים חיוניים לגוף ובאומגה 3. שומנים בריאים אלו מסייעים להזנת העור. הם עשירים במינרלים חשובים והשומנים הקיימים בהם עדיפים על כל שומן מתועש או כזה שמגיע ממקור לא טבעי.

עם זאת, מומלץ להקפיד על אכילת אגוזים ושקדים במצבם הטבעי או הקלוי, ללא תוספות של מלח וסוכר בכמויות גדולות. כמו כן, מומלץ להימנע מאגוזים ושקדים מטוגנים.

עלים ירוקים:

עלים ירוקים כמו קייל, פטרוזיליה, בזיליקום, תרד ומנגולד עשירים בסידן, מגנזיום ואלקלואידים שחיוניים לעור הפנים ועוזרים לשמור עליו חלק ובריא. בנוסף, הם נחשבים נוגדי חמצון כמו פירות היער וכוללים גם ויטמין K באחוזים גבוהים יחסית לירקות ופירות אחרים.

שיבולת שועל:

מבין כל הדגנים שאנחנו צורכים שיבולת שועל נחשבת למזון על בריא במיוחד לעור הפנים. היום יש תכשירים טבעיים רבים על בסיס שיבולת שועל שעוזרים בתהליך מיצוק העור וזאת בזכות חומרים פעילים כמו ביוטין, ויטמין מקבוצת ויטמיני B שנחשב חיוני במיוחד לשמירה על העור והשיער.

אבוקדו:

כמו אגוזים ושקדים, גם באבוקדו יש שומנים בריאים שמסייעים לשמירה על העור והשיער. אבוקדו נחשב היום לבסיס למוצרים רבים שמבטיחים תהליכי הצערה או מיצוק העור וזאת בזכות השמנים הטובים שהוא מציע, הויטמינים והסיבים התזונתיים.

אלו רק כמה דוגמאות למזונות שיכולים לסייע לשמירה על עור הפנים. בחירה בתזונה מודעת, טבעית ועל בסיס צמחים, פירות וירקות היא הצעד הראשון בדרך לשם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here