מתעמלים בחדר כושר? טיפים חשובים למתחילים

0
3621
מתעמלים בחדר כושר? טיפים חשובים למתחילים

שמתם לכם למטרה להיפטר מקילוגרמים עודפים או לאמץ אורח חיים בריא יותר מכפי שאתם חיים היום? נראה שיהיה עליכם לשלב פעילות ספורטיביות בלו"ז השבועי שלכם. עם זאת, אימון בחדר כושר עשוי להיות חוויה מביכה ולא נעימה לעתים – ובעיקר על-ידי אלו שעדיין לא נכנסו למשטר של כושר בריא. כיצד בכל זאת אפשר להתגבר על המחסומים ולעוף על עצמנו עם המשקולות בידיים?

  1. התחילו בקטן

אם אתם טירונים בחדר הכושר, או שפשוט מזמן לא ביקרתם בו, רצוי שתתחילו לעשות את הדברים בקצב מתון. מאמץ אינטנסיבי מדי מסכן את בריאותכם. דעו את הגבולות שלכם ועבדו על פיהם. עם זמן תוכלו לבצע יותר ויותר, אולם עד אז, הפגינו סבלנות כלפי גופכם ויכולותיכם הקיימות.

  1. השקיעו בנעליים מתאימות

כאשר מדובר באימונים, יש לתת לכפות הרגליים יחס של כבוד, שכן הן נושאות את כל עומס משקל הגוף. לפני שאתם מעמיסים על עצמכם משקלים גדולים, דאגו לתמיכה מתאימה לכפות הרגליים.

  1. שמעו מוסיקה

מוסיקה טובה שאתם נהנים לשמוע עשויה להפוך את המצב שלכם בחדר הכושר לנסבל הרבה יותר. הכינו לעצמכם פליילסט שאתם מעריצים, שידחף אתכם ויעניק לכם את המוטיבציה הנדרשת לבצע אימון כושר כהלכה.

  1. התלבשו כראוי

הגיעו מוכנים לאימון נוטף זיעה. אם אתם נוטים להזיע יותר מהאדם הממוצע, לבשו בגדים מנדפי זיעה. עבור נשים: לבשו חזיה נוחה ומתאימה שלא תצטרכו להתעסק איתה במהלך האימון.

  1. היו ערים לכאבים

אם כואב לכם במהלך תרגיל חדש שאתם עושים, ואתם מרגישים שלא מדובר ב"סתם" שריר תפוס, היו ערים לכך וטפלו בו. ביצוע תרגילים מתאימים עשויים דווקא להקל על מכאובים שונים בברכיים ובמפרקים. היוועצו במאמן הכושר שבמקום, או עם איש מקצוע מתאים אחר.

  1. היו מודעים לקפיצות

קפיצות וריצות מעודדות זעזועים במפרקים, ובעיקר אם אינכם מורגלים בכך. בהתחלה עשו כל דבר לאט יותר מהרגיל ועם תחושת הביטחון שתקבלו וההבנה של התנועה, הגבירו את הקצב.

  1. מנוחה בין תרגילים

מאתגר אתכם לעמוד זמן ממושך? אל תרגישו רע עם עצמכם; אין בעיה עם לקיחת מנוחה ורגיעה. עם הזמן, משך המנוחה לה תזדקקו יתקצר, אולם בכל מקרה – היו תמיד קשובים לגופכם. במקום לענות את עצמכם, היו ערים למתרחש ולצרכי הגוף.

  1. בחרו את חדר הכושר המתאים לכם – קבלו המלצות איכותיות ובחרו ללא התפשרויות

בחרו את המקום המתאים לכם ביותר ולאו דווקא את המקום הזול ביותר, אם אתם יודעים שיהיה לכם פחות נוח להתאמן בו. הפגינו אהבה עצמית ופנקו עצמכם במכון כושר המכבד את מתאמניו, גם אם משמעות הדבר היא תשלום נוסף עבור חוגים או מכשירים מיוחדים.

  1. אל תפחדו לנסות חוגים שונים המוצעים בחדר הכושר

בימים האימונים הראשונים שלכם, תוכלו לבחור לפקוד את החוגים שבמקום, המורכבים מקבוצות קטנות יותר ומאפשרים יחס אישי יותר מהמדריכים. יוגה, למשל, תסייע לשיפור הגמישות שלכם, בעוד שעם פילאטיס תוכלו לחזק שרירי ליבה. אל תחששו לנסות אפשרויות חדשות שעוד לא הכרתם.

  1. הקפידו על האיזון

אל תבקרו בחדר הכושר כשאתם מורעבים או עייפים, שכן כל רגע באימון ירגיש הרבה יותר קשה ומאומץ מכפי שהוא אמור להרגיש. רק אם תגיעו מוכנים מראש תוכלו לבצע אימון מועיל ויעיל. שרירים תפוסים? אינכם חייבים לבצע תרגילי כוח מאומצים כבשאר ימי האימון שלכם, אלא לבחור בפעילות אירובית קלילה יותר. אל תהיו קשוחים מדי עם עצמכם, וכאשר אתם מרגישים שאתם זקוקים לוותר על יום אימון – עשו זאת, אך נסו שלא לקחת למעלה מארבעה ימי הפסקה ברצף, שכן הדבר עשוי לפגוע בשגרת אימונים איכותית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here