מתכונים לארוחת צהריים בריאה ומשביעה

0
5640
מתכונים לארוחת צהריים בריאה ומשביעה

אחד האתגרים הגדולים העומדים בפני כל אדם שמחליט לאמץ אורח חיים בריא, הוא למצוא מתכונים לארוחת צהריים שתהיה לא רק בריאה, אלא גם טעימה ומשביעה. אם גם אתם שואלים את עצמכם כיצד להכין ארוחת צהריים בריאה, שתשמור על הגזרה שאתם עובדים עליה כל כך קשה וגם תהיה טעימה, הגעתם למקום הנכון. הרעיון הוא לבנות ארוחה שתהיה מושתת על מספר עקרונות פשוטים, כפי שנפרט במאמר הבא.

מתכונים לארוחת צהריים המבוססים על עקרונות בסיסיים

בגדול, הסוד הוא להצליח לאזן בין כל המרכיבים הבסיסיים לתזונה בריאה. לפני שאתם מתחילים לחפש מתכונים לארוחת צהריים שכזו, כדאי שתכירו את העקרונות המדוברים:

  • תתפנקו בסלט – כן כן, אנחנו יודעים שקצת קשה לכם לראות סלט כפינוק. אך האמינו לנו, ברגע שתבינו את הערך התזונתי של הירקות ואת תרומתם למערכות השונות בגוף, יהיה לכם ברור שמדובר בפינוק. שהרי ביננו, לגוף שלכם מגיע להתפנק בבריאות!
  • בשר רזה – ההמלצה הטובה ביותר היא רבע עוף או חזה עוף בערך בגודל של כף יד. אם אתם ממש במצב רוח להתפנק, לכו על זה עם 120 גרם של דג או בקר רזה (מומלץ אחת לשבוע או עשרה ימים). כפי שאתם רואים, אנו לא נפטרים לחלוטין מהמזונות הללו, רק מאזנים.
  • מה עושים הצמחונים? – מתכונים לארוחת צהריים לצמחונים יכללו מנת חלבון כגון סויה, או שילוב של פחמימות וקטניות, ביצים, ומוצרי חלב עד חמישה אחוזי שומן.
  • כוס אחת של פחמימה מבושלת – כאן מדובר על אורז מלא, פסטה מקמח מלא, קינואה או כוסמת, תפוחי אדמה או בטטה קטנה, בורגול מבושל, קוסקוס ועוד. המטרה היא להחליף את הפחמימות הלא טובות (פסטה רגילה למשל) בפחמימות טובות ומזינות. הדגש הוא על קטניות המעניקות תחושת שובע לאורך זמן ותורמות מאוד למערכת העיכול. ובכל זאת, הקטניות נחשבות לפחמימה ועל כן יש להקפיד לחשב את הכמות המשולבת בארוחה שלכם.
  • ירקות מבושלים – קשה לכם עם ירקות טריים? תבשלו את הירקות שלכם! דרך נהדרת להפוך אותם לטעימים יותר היא להקפיץ אותם במחבת יחד עם אורז מלא או נודלס. זכרו, המטרה היא להזין את הגוף בכמה שיותר מוצרים בריאים.
  • כמה טיפים כלליים – הקפידו על כפית שמן אחת לארוחה, לא כולל רוטב לסלט או טחינה. השתמשו בדגנים מלאים בלבד והמנעו ככל האפשר מדגנים לבנים. מנת קטניות תהיה שווה לכוס פחמימה מבושלת.

בריאות נכונה מתחילה מתכנון מקדים של הארוחות שלכם

אחת הדרכים היעילות ביותר לשמור על הגזרה, היא לתכנן את הארוחות שלכם מראש. כדי שיהיה לכם כיף ותהנו מההכנה, מומלץ למצוא מתכונים לארוחת צהריים שיאפשרו לכם לנסות דברים חדשים, ולגלות בעצמכם שמטבח בריא הוא לא משעמם ונטול טעמים כמו שגרמו לכם להאמין. הרשת מלאה בהצעות כאלו וכל מה שנותר לכם הוא להצטייד במרכיבים המתאימים, למצוא מתכון מנצח ולהתחיל בהכנות. ושיהיה בתאבון!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here