חדר כושר בבית

0
158
חדר כושר בבית
קרדיט: הגיל השלישי

הגיל השלישי, גיל הפרישה או גיל הזהב, לא משנה כיצד תקראו לו – זה הזמן שלכם, השנים בהם תוכלו סוף סוף לקטוף את פרי עמלכם ולהשקיע בעצמכם. למענכם וגם למען משפחתכם מוטב לכם לשמור על עצמכם כדי שתוכלו ליהנות מבני המשפחה, הילדים, הנכדים אולי גם הנינים והניסיון הרב שרכשתם עם השנים.

אימוני כושר לגיל הזהב

הגוף אינו אותו הגוף כמו בעבר, התנועה כבר לא "חלקה" ולעיתים מופיעה פה ושם השכחה. אך המחקרים מלמדים שפעילות גופנית היא לא רק חדר כושר לשרירים אלא חדר כושר לאושר – פעילות גופנית סדירה תורמת לשמירה על מפרקים גמישים (מסוככים), על זרימת דם טובה יותר ועל תחושת חיוניות, נוסף על כך היא מעודדת את המוח להפריש חומרים כימיים שידועים כ"הורמונים הטובים" הדופמין (הורמון "האהבה") והסרטונין (הורמון "המוטיבציה") ששומרים על קשרים תקינים בין שתי סינספות המוח ותורמים לתחושת חדות וצלילות מוחית.

החדשות הטובות הן שבשביל לשמור על נפש בריאה בגוף בריא ובמילים אחרות על כושר פיזי ומנטלי לא צריך לצאת מהבית או לחילופין להתרחק מהסביבה המוכרת, וכיום באמצעות מספר מכשירים (שמופעלים באופן מכני לחלוטין) תוכלו לשמור על הכושר בביתכם, להתאמן בכוחות עצמכם, גם אם אתם נזקקים לעזרה סיעודית או מתביישים להתאמן יחד עם מתאמנים צעירים יותר בחדרי כושר שיתופיים.

יתרונות לאימון כושר בבית

אימון כושר בבית הוא החלופה המועדפת בקרב בני הגיל השלישי והסיבות לכך רבות:

  • בבית האווירה רגועה יותר, אתם בוחרים את המוסיקה ואת האווירה
  • המקום פרטי, מותאם עבורכם, ניתן להתאמן שלצידכם המטפל או המטפלת הסיעודית
  • אתם קובעים את תוכנית האימונים, ויכולים אף לבצע אותה בזמן צפייה בתוכנית טלוויזיה או בסרט
  • הנוחות מרבית – אתם מתקלחים במקלחת שמותאמת לצרכים שלכם (ללא סכנת החלקה כפי שיש בחדרי כושר ציבוריים), אתם מכירים את המרחב וחשים משוחררים בגוף ובנפש.

אפשרויות לשמירה על הכושר הגופני בבית

כיום כל אחד שירצה בכך יוכל ליצור לעצמו "חדר כושר ביתי" בעלות נגישה לכיס ובהתאמה מלאה לתוכנית אימונים שהותאמה לו על ידי רופא או על ידי פיזיותרפיסט.

לרשותכם מספר אמצעים שיקלו על הפעילות:

אופני כושר נייחים או ניידים – תורמים לשמירה על סיבולת לב וריאה ומאפשרים תנועה גם אל מול הטלוויזיה או בכל מקום שתבחרו תוכלו לבחור בין אופניים לשיקום הידיים והרגליים לבין אופני כושר בישיבה לאימון משולב

אביזרי עיסוי – יתרמו להמרצת הדם וייסעו לכם לתרגל מוטוריקה עדינה – בין אביזרי העיסוי ניתן למצוא כדורי עיסוי, כדור כוח לידיים ולאצבעות , טבעת פילאטיס לחיזור זרימת הדם בידיים וברגליים וטבעת עיסוי.

רצועות נמתחות – מחזקות את השרירים ואת המפרקים ומאפשרות ביצוע אימונים בטוחים גם במצב ישיבה.

נוסף על כך מומלץ לשלב פעילות בעצימות נמוכה באוויר הפתוח כמו הליכות או שילוב של הליכה וריצה קלה, בחרו לצאת לאזור מוכר, מואר ובטוח, בשעות נעימות ונסו להגדיל את המרחק כל פעם במעט תוך שמירה על קצב אחיד.

הכותבת היא סמדר איתן מומחית לשיפור איכות החיים של בני הגיל השלישי ובעלי קשיים בתפקוד, בעלת חנות מקוונת לשיווק עזרים יום יומיים באיכות מעולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here