הקשר הישיר בין תזונה נכונה ובריאות השיניים

0
4396
מקור: Pixabay

מהרגע שבו אנחנו נולדים והשיניים מתחילות לצמוח, אנחנו חשופים למסרים שונים בהקשר לבריאות השיניים. במה כדאי להשתמש? איך לצחצח? עד כמה? אלו רק חלק מהשאלות שעולות אצל ילדים ומבוגרים, אבל יש עובדה אחת שלא מעוררת שאלות – האם תזונה נכונה יכולה לסייע לבריאות השיניים.

בין אם תשאלו רופא שיניים בהרצליה או ביפן הרחוקה, או בכל מקום אחר בעולם, התשובה תהיה זהה: תזונה נכונה היא מרכיב חיוני בשמירה על בריאות השיניים ויכולה לתרום למניעת מחלות ובעיות לאורך שנים.

החומרים שמהם עשויה בריאות אמיתית

מהי בעצם תזונה נכונה? תזונה נכונה היא תזונה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון, את הויטמינים, המינרלים ושאר החומרים שהגוף זקוק להם על מנת להתקיים, להתפתח ולצמוח באופן הבריא ביותר.

תזונה נכונה כוללת פירות וירקות, קטניות ודגנים מלאים, חלבונים מהצומח ומהחי – המגיעים ממקור איכותי, שומנים בריאים המגיעים ממקורות כמו אגוזים, שקדים, אבוקדו ודגים, חומצות אמינו כמו אומגה 3, סיבים תזונתיים ומים.

אלו בעצם החומרים שמהם מורכבת תזונה נכונה וכל אחד מאיתנו יכול ליצור לעצמו תפריט שמתאים למצבו הבריאותי ולמטרות שהוא מבקש להשיג מבחינת שיפור הבריאות.

אז מה לא כדאי לכלול בתזונה שלנו?

כמו ההסכמה הכללית על חשיבות התזונה הנכונה לבריאות השיניים, כך ההסכמה הכללית בין רופא שיניים בהרצליה או ביפן תהיה ברורה כשמדובר במזונות שלא כדאי לכלול בתפריט שלנו. אפשר להתחיל בצעדים קטנים של מודעות ולהוציא לאט לאט את המזונות הבאים משגרת היום. הפעולה הזו תעזור לשמור על השיניים בריאות יותר.

סוכר: סוכר לבן, סוכר חום, סוכר בממתקים, בעוגות ובכל מקום אחר – אנחנו מוצפים בסוכר ולפעמים הוא נמצא במזונות הכי לא צפויים. סוכר יכול ליצור מצבים הרסניים מבחינת השיניים ולכן כדאי להימנע ממנו או לצמצם את הצריכה שלו משמעותית.

משקאות עתירי קפאין וסוכר – לצד מזונות עתירים בסוכר, גם משקאות קלים כמו קולה ומיצים ממותקים יכולים להרוס את השיניים. גם קפה ומוצרים אחרים שיש בהם קפאין ידועים כהרסניים לבריאות השיניים שלנו.

מזונות עתירי מלחים: חטיפים עשירים במלחים ומזון מתועש מלוח מאד בכלל, אלו פוגעים בשיניים ובכלל בבריאות. הנתרן המצוי במלח יכול להזיק לשכבות ההגנה הטבעיות של השן ולשנות את מערכת האיזונים בחלל הפה, מה שפוגע כמובן בבריאות השיניים.

מזונות קשים: תזונה נכונה היא לא רק הבחירה במזונות מסוימים אלא גם הדרך שבה אנחנו צורכים אותם. מזונות קשים יכולים לפגוע בבריאות השיניים והחניכיים, לגרום לשיניים להיות חלשות ואף לגרום לנשירת שיניים בגיל צעיר יחסית.

כדי לשפר את בריאות השיניים לא צריך לעשות צעדים דרסטיים, מספיק לבחור מדי יום להעניק לגוף שלנו תזונה עתירה בויטמינים, מינרלים, חלבונים, שומנים טובים וחיוניים ונוגדי חמצון. כל המרכיבים האלו יחד מבטיחים שהשיניים שלנו יישארו בריאות ותקינות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here