איך לשמור על בריאות המשפחה בעידן המודרני

0
2366
איך לשמור על בריאות המשפחה בעידן המודרני

העידן המודרני הביא איתו שינויים משמעותיים בחי היומיום של כל בני המשפחה, חלקם חיוביים ואחרים בעייתיים מבחינת שמירה על הבריאות. כיצד להוציא את המיטב ולהתמודד עם האתגרים? בואו לקרוא.

העידן המודרני והדיגיטלי מאופיין במספר בעיות בריאות שנעשו נפוצות מאוד יחסית לעבר. כך לדוגמא, כיום הרבה מבוגרים וילדים מעבירים שעות מול מסכי המחשב והסמארטפונים למיניהם. לאורח חיים זה יש מספר השפעות שליליות על הבריאות, למשל יותר בעיות של הגב התחתון עקב ישיבה לא נכונה, בעיות ראייה ועיניים יבשות עקב החשיפה לקרינת מסכים, בעיות של השמנת יתר, לחץ דם וכולסטרול הקשורות למיעוט בפעילות גופנית, ועוד. דרך אגב, בעיות אלו גם קשורות לתזונה לקויה הנובעת בין היתר מריבוי של מזון מהיר ומתועש, וכן מאורח החיים הלחוץ שאינו מאפשר להקדיש מספיק זמן ומחשבה ליצירת הרגלי תזונה בריאים. ועוד בעיה שנעשית יותר ויותר נפוצה היא פגיעות בידיים, בכתפיים ובצוואר הקשורות לעבודה על מקלדת ועכבר מול מסכים.

כיצד משפרים את המצב?

מצד שני, העידן הנוכחי גם הביא עימו כמה כלים שבהחלט יכולים לעזור לכם לשמור על בריאות המשפחה. דוגמא טובה לכך אפשר למצוא באתרי בריאות ורפואה המספקים אמצעים חשובים ומעניינים. כך למשל, באתרים אלו תוכלו לקרוא כתבות אודות רפואה מונעת ושמירה על בריאות העיניים, השיניים, הגב, הצוואר וכן הלאה. חלק גדול מהכתבות האלו מבוססות על ידיעותיהם וניסיונם של רופאים מומחים, כגון מומחים לכירורגיה אורתופדית, מומחים ברפואת עיניים, רופאי משפחה ויועצים בתחומי התזונה, הסוכרת ועוד. מדובר בכתבות שבהחלט יכולות להועיל להגברת המודעות שלכם לבריאות המשפחה, ולצעדים המתבקשים כדי לשפר את המצב. בנוסף לכך, באתרי בריאות מובילים תוכלו למצוא גם מחשבונים שיכולים לעזור, למשל מחשבון BMI המסייע לכם להבין אם משקל הגוף שלכם (או של ילדיכם) הינו בטווח הרצוי, או שמא הוא גולש למשקל יתר – מה שמצריך יותר תשומת לב ואפילו התערבות. ישנם עוד מחשבונים, כתבות וכלים רבים בפורטלים ובהחלט שווה להיכנס אליהם ולנסות אותם.

ההיבט הנפשי של המצב הבריאותי

כיום ברור שקיים קשר בין המצב הנפשי והפיזי והדבר הוכח במחקרים רבים. הבעיה היא שהעידן המודרני מלווה באורח חיים לחוץ ותובעני עם קצב מהיר מאוד, ורבים מאיתנו מנסים לנווט בין מטלות הקריירה והמשפחה. הקצב המלחיץ הזה משפיע גם על הבריאות שלנו ואפילו מוביל לנטילה עודפת של תרופות כדי "לא להיות חולים". לכן, כדאי גם להיכנס לפורטלים רפואיים כדי לקרוא מאמרים המסייעים בהגברת הרגיעה והשלווה בחיים, עם ייעוץ מאנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בתחום הטיפול הנפשי.

זכרו שהעידן המודרני אמנם מעמיד אתגרים לבריאות, אך גם כלים שיכולים לעזור. מה שחשוב הוא לדעת לנצל את ההיצע הקיים בצורה שמיטיבה עם בריאותכם ובריאות ילדיכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here