איך לשחרר את השרירים אחרי אימון גופני מאומץ?

0
2631
איך לשחרר את השרירים אחרי אימון גופני מאומץ?
קרדיט pixabay

אימון גופני מהווה את הדרך האולטימטיבית לשמור על הבריאות שלנו לאורך זמן, לשפר את הגמישות ואף לתרום להרגשה המנטאלית. אבל מה עושים עם כל הכאבים שמגיעים אחרי אימון עוצמתי? קראו את הכתבה הבאה וגלו איך גם אתם תוכלו לשחרר את השרירים התפוסים אחרי הביקור הבא שלכם בחדר הכושר.

מתיחות

הדרך הקלאסית לשחרור שרירים תפוסים וההמלצה האולטימטיבית של מרבית המאמנים היא כמובן לבצע מתיחות איכותיות לאחר סיום האימון. המתיחות מאפשרות לשרירים להגיע לטונוס הנכון ועוזרות למנוע מגוון של פציעות ספורט נפוצות. כדאי לתת את הזמן הראוי לכל מתיחה ולשקול אף לבצע אימון שחרור קל – שהפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהאימונים של ספורטאים בכל העולם.

אימון שחרור

אימון שחרור עשוי לעזור בשחרור השרירים לאחר סיום האימון ולמנוע שורה של כאבים והתכווצויות. את אימון השחרור מבצעים בעצימות נמוכה בהרבה מהאימון הקלאסי והוא מתקיים ממש בסמוך לסיום האימון. הוא כולל הליכה ( או ריצה קלה ) אך יש כאלו שמעדיפים לעשות כמה הקפות בבריכה. ללא ספק אופציה שאתם חייבים לשקול.

שימוש נקודתי בקרח

שימוש בחום ובקור נחשבים למוכרים בעולם הספורט המקצועני והחובבני כאחד – כדרך אופטימלית לסיים כל אימון. למעשה, ניתן להשתמש בקרח באופן נקודתי (כלומר בשקית קרח) ולשים אותה על השרירים אשר נוטים לדאוב על בסיס קבוע. אופציה אחרת היא פשוט למלא את האמבטיה בקרח ולהעניק לגוף שלכם טיפול מלא אשר יאפשר לצמצם את זרימת הדם לאזורים הכואבים.

שימוש באביזרים טכנולוגיים – מכשיר טנס

בעידן שבו אנו מחוברים לנייד ומנטרים כל חלק באימון בעזרת צמיד חכם, אין זה פלא שיש מגוון של אביזרים שעוזרים לנו למנוע גם שרירים תפוסים. לכן, יש מומחים אשר ממליצים על מכשיר טנס להפגת כאבי שרירים בסיום האימון. הטכנולוגיה המתקדמת והעובדה שמדובר כמעט באקססורי נוסף, בהחלט עשויה להפוך את המכשיר לאופציה.

עיסוי

עיסוי מהווה דרך קלאסית לשחרור שרירים תפוסים ומרבית הספורטאים המקצועניים נוהגים לסיים כך כל אימון קשה. אם אין לכם את התקציב לסיים כל אימון בסוג כזה של טיפול, ניתן לבצע עיסוי אישי של המקומות אשר נוהגים לכאוב. המסאג' יאפשר יציאה של חומצות חלב מהשרירים הכואבים – כך שתוכלו להתאושש מהר יותר מכל סשן.

אמבטיה חמה

אמבטיה חמה היא עוד אפשרות שכדאי לכם לשקול ולאמץ בסיום של כל אימון. הטבילה במים מאפשרת לכם לתת לשרירים להירגע – וזה עוד לפני שהזכרנו את האספקטים התרפויטיים של המים. חשוב לשים לב שאתם לא מזיעים יתר על המידה כתוצאה מהטבילה באמבטיה ולא מסכנים את עצמכם בהתייבשות כתוצאה מהחום הרב.

לסיכום: יש מגוון של דרכים לסיים כל אימון ללא כאבים ולהימנע משרירים תפוסים. מומלץ לנסות כמה מהשיטות ולאמץ את זו אשר מתאימה לגוף שלכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here