תרגילי יוגה למניעת התקפי אפילפסיה

0
1019

יוגה היא טכניקה עתיקה, אשר מקורה בדת ההינדית כבר כ-5,000 שנה, אשר יצרה תוצאות מדהימות ברפואה המודרנית. התרגול והפילוסופיה של יוגה שמים פוקוס על טיפול בהתקפים.

המונח יוגה מקורו במילה הודית עתיקה "אחדות". יוגה שואפת לאחדות הנפלאה בין הגוף, המוח והרוח דרך מערכת של תנוחות, תרגילי נשימה ומדיטציה.

ארגון הבריאות העולמי, מעריך שבסביבות 50 מיליון איש ברחבי העולם סובלים מאפילפסיה ו- 75% הם בעלי סיכון להתקף. כמו כן, רובם אינן מקבלים שום טיפול רפואי.

לפי מקורות הודים עתיקים, נמצא שישנם ארבעה סוגי אפילפסיה ועוד תשעה סוגי הפרעות שונים הגורמים התקפים אצל ילדים ויוגה, בעזרת המשמעת שלה, יכולה לעזור לבסס שוב את היציבות הדרושה על מנת למנוע ואפילו לעצור את ההתקפים.

יוגה היא בין השיטות העתיקות הידועות היטב ביעילותה לייצב את ההיבטים השונים של גופך וראשך. אפילפסיה היא התנאי הבסיסי המשמש לביטוי מחלות שונות בעזרת כמה סימפטומים נפוצים, ההתקפים. התקפים אלו מפריעים לפעילות הנורמלית של מערכת העצבים הראשית.

פעילות יוגה על מנת למנוע התקפים

כאן אתם יכולים לגלות את הדרך בה יוגה עוזרת למנוע או לעצור התקפים. חוזר שיווי משקל בגופך ובראשך יכול לגרום התקפים. על ידי שימוש בתרגילי יוגה באופן קבוע, תוכל לתרגל יציבות בין גופך לראשך. לכן, תרגול יוגה, תרגילי נשימה והרגעת המוח בעזרת מדיטציה יכולים לעזור במניעת התקפים.

מתח הוא גורם אחד להתקפים, אך, תרגול יוגה יכול לעזור להתגבר על כך. יוגה מתבררת כמפיג לחץ נהדר.

גורמים נפוצים להתקפי אפילפסיה

הנה כמה גורמים נפוצים להתקפים: האזנה למוסיקה, גירוי סביבתי כמו חום ולחות, עלייה בקצב הנשימות והדופק, משקאות חריפים, עודף נוזלים, דפוסי שינה חריגים, תזונה לקויה, חוסר שינה, שימוש בסמים, לחץ רגשי, אי טיפול תרופתי.

ביכולתך לעצור או למנוע התקפים אלה על ידי תרגילי יוגה פשוטים. אם אתה מרגיש שאתה קרוב להתקף, נשום נשימה חדה, כאילו אתה מפוחד ואתה חייב להחזיק את נשימתך.

פעולה זו תגרום עלייה בלחץ הדם שלך, מטבוליזם וישנה את זרימת הדם והחמצן אל המוח. לאחר מכן, חזור לנשימות עמוקות ועזור להחזיר את נשימתך לאופן סדיר. לאחר למידת תרגול זה, אולי תצליח לשלוט בהתקף הבא, או אפילו לעצור אחד לפני שהוא מתחיל.

התרגול הפיזי של יוגה עוזר לייצב את המטבוליזם בגופך. בנוסף, התרגול עוזר לגידול הסיבולת האישית, שיפור בזרימת הדם, ריכוז ונשימה. בנוסף, היא עוזרת להרגעת מערכת העצבים הראשית, דבר אשר יפחית את סיכוייך לקבלת התקף.

תרופות למניעת התקפי אפילפסיה

תרופות הן חלק בלתי נפרד מאימוני היוגה על מנת למנוע התקפים. לחץ הוא גורם משמעותי לקבלת התקפים. מדיטציה יכולה לשפר את זרימת הדם למוח, להאט התקפי מתח, ועוזרת להגדיל את הסֶרוֹטוֹנִין, אשר עוזר לשמור על מערכת העצבים רגועה.

לפני עשר שנים, פורסמו בעיתון ההודי לרפואה, תוצאות מחקר הנעשה על תרגילי יוגה המיועדים לשליטה על התקפים. החוקרים ערכו מחקר משלהם עם תוצאות מדהימות. אלו שהשתתפו במחקר שעשה שימוש ביוגה, חוו ירידה של 86% בפעילות ההתקפים שלהם.

זהו מספר גבוה מספיק על מנת להתחייב שיוגה עוזרת לשלוט בהתקפים. יוגה קלה לביצוע, לא כוללת תרופות ויכולה לעזור לגופך בבריאותו הכללית. אם הנך לוקח תרופות על מנת לשלוט בהתקפים, התוועץ עם הרופא שלך. אל תפסיק ליטול את התרופות שלך ללא אישורו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here