שיעורי יוגה לילדים

0
4073

וגה לילדים היא דרך לפתח מודעות לגוף, שפת גוף, כישורי הקשבה, התמודדות עם אחרים וכוחות התבוננות והבחנה אצל ילדים. בנוסף, לומדים הילדים את שמות האיברים בגוף בקלות, את המיקומים של כל איבר ותפקידו.

סטטיסטיקה מדהימה מצביעה על כך שכ- 50 אחוזים מכל הילדים גדלים להיות מבוגרים בעלי משקל עודף. חוסר פעילות וצריכה של אוכל לא בריא הופכת את ילדינו לאנשים לא בריאים. חוסר הפעילות בקרב ילדים מתפתח בעזרת דברים כמו ישיבה ממושכת מול מסך הטלוויזיה, צפיית סרטים או משחק במשחקי וידאו כהעדפה על פני יציאה החוצה.

דבר זה הופך את הילדים ל"בטטות כורסא" ולמעשה גורם לבעיות בריאותיות מסוכנות. זהו זמן אידיאלי לילדים להתחיל לעסוק ביוגה. מחקרים אחרונים מראים שאימוני יוגה יעילים לילדים בכל הגילאים.

מצד שני, ישנם שיעורי יוגה לילדים בהם תנועה דינאמית, תנוחות, תרגילי נשימה, מדיטציה ועוד יכולים להילמד ואם תצפה אי פעם באחד, תופתע לגלות איזה תנוחות נלמדות בו.

שיעורי יוגה לילדים

יוגה לילדים היא לא רק שגרה מסורתית שקטה ומהורהרת, אלא גם כוללת תרגילי יוגה מהנים כמו כן בריאים לילד. שיעורי היוגה מותאמים לילדים ומציעים להם ללמוד את שמות כל התנוחות והתנועות.

בעזרת אימון זה, הילדים יכולים להשתמש בתנוחות היוגה במשחקים, תוך כדי דמיון תכונות של חיות שונות על מנת ליצור סיפורים על חיות בחווה, טיפוס על הר או הליכה בג'ונגל. יהיה זה כיף לנבוח בעת "תנוחת הכלב" הפונה מטה ולקפוץ סביב כמו קנגורו- זהו אחד
מהחלקים הכיפיים בשיעורי יוגה לילדים.

הרעיון הוא להרגיל את הילדים לנוע ממקום למקום ולהפוך זאת לשגרת חיים ואנו יכולים רק לצפות שהם ימשיכו בשגרה זו במהלך חייהם.

יוגה לילדים משפרת את טכניקת הנשימה

יוגה לילדים מכינה אותם בנוסף לתרגילי הנשימה הנעשים על ידי מבוגרים העוסקים ביוגה. לדוגמא, מדריך יוגה מתרגל את "תנוחת הגשר" עם ילדו הקטן וכאשר הוא נמצא בתנוחה זו, הילד זוחל תחתיו תוך כדי שהוא משמיע רעשים של סירה.

תרגול יוגה עם הילדים עוזר להציג את תרגילי היוגה לילדינו וללמד אותם תרגילי נשימה נכונים, בנוסף להפוך אותם למבוגרים פעילים ובריאים.

דרכים יעילות להצגת יוגה לילדים

הנה כמה מהדרכים היעילות להצגת יוגה לילדיך כשגרת חיים:

  • בעת הצגת יוגה לילדיך, נסה לרדת לרמה שלהם. נסה לאמץ גישה שונה עם ילדים על ידי יצירת אווירה נוחה ומעודדת. יש לזכור להיות עדין ואדיב כלפיהם.
  • ילד אשר נחשף לראשונה לתרגילי יוגה, לא הולך לחוות את אותו הריכוז והשקט אשר אתה רגיל אליו. לכן, הבן את טבע הילדים ועשה איתם כיף על ידי הפיכת תרגול היוגה לזמן כיפי ומהנה.
  • נסה לעשות שימוש בחלק מהתרגילים כבסיס לתרגילים אחרים תוך שימוש בדרכים יצירתיות. חוסר הריכוז אצל ילדים הופך את הריכוז הממושך בתנוחה אחת לבלתי אפשרי בניגוד למבוגרים.
  • גלה את התרגילים הנותנים לילדיך לזרום באופן טבעי ומקד את תשומת לבך בתרגילים אלה. שוב, זוהי אחת הסיבות לתרגול יוגה- לשמור עלייך ברגע ולעזור לך לקבל את היתרונות של הזמן שיש לך כרגע.
  • תמוך בשימוש ההשתקפות או הקול ביוגה לילדים כמו שימוש בשאגות בעת תרגול "תנוחת האריה". עודד את הילד לקבל ולאמץ את היתרונות של תחזוק התנוחות תוך כדי שימוש באהבה העצמית לקולו שלו.
  • עודד את הילד להעריץ את גופו. הימנעות מהשמנת יתר בתחילת חייך כמבוגר וקשיחות כמו כן רכות כאשר הם בוגרים הם היתרונות של התחלת יוגה כאשר הם קטנים.

יוגה לילדים היא דרך נהדרת לעזור לידיך לגדול אל תוך עולם פעיל ובריא כמבוגר תוך כדי עזרה לעצמך בשימוש שגרת יוגה באותו הזמן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here