למה הממשלה, עסקים והפועלים רוצים שתהיו שמנים ושתשארו כך לעולם?

0
2898

לפני כמה ימים ראיתי תוכנית שעוסקת בהשמנה. הסיבות, ההשפעות וכמובן מי אשם. בחלק מהתוכנית דנו בסוגיה על מי נופלת האשמה לעלייה הדרסטית של האוכלוסייה במשקל. על הסביבה (ממשלה, שיווק ועוד) או על הפרט שבוחר להכניס את הזבל הזה לגוף שלו.

לפני שאני אכנס לעובי הקורה אני רוצה לומר ולוודא משהו שהוא מאוד בסיסי אך יחד עם זאת מאוד עקרוני: כל עוד אתם חיים במדינה חופשית, ניתנית לכם האפשרות לבחור את המזונות הטובים ביותר לכם וכמובן כל עוד יש לכם את האינטלגנציה הבסיסית להבין שבסופו של יום זה שהג'ינס שוב לא נסגר זו האחריות המלאה שלך.

ומכיוון ש – 99.9% מהקוראים כרגע את המאמר הזה נמצאים מתאימים לשני הקרטריונים שהצבתי קודם  – אבדו לכם התירוצים למצבכם הנוכחי.

אה כן, ולזה שוויתרת על הפעילות הגופנית אתמול בערב אין שום קשר להשפעה ההרסנית שיש לסביבה על ההשמנה שלך.

כשהבנו את הדברים הללו אפשר להמשיך הלאה.

תוך כדי צפייה בסרט העשוי היטב (אך לצערי אינני זוכר את שמו) נפל לי האסימון.

תחשבו למה אנשים / גופים / חברות יש אינטרס שתשארו שמנים ובאותה נשימה מנצלים את התרבות הצרכנית הבזבזנית של העולם המערבי שתשארו כאלו וכדי שהילדים שלכם יגדלו להיות כאלו ושהם לא יכירו משהו אחר.

לצורך הדוגמא נשתמש בתעשיית האוכל המהיר. אני לא נכנס בכלל לתעשיית המזון "הרגיל" מכיוון ששם נעשים פשעים ממש בכך שהמזון שמגיע לצלחת שלנו משווק כמזון "בריאות" אך הקשר בינו לבין בריאות הוא מקרי בהחלט.

לגבינה שאתם אוכלים בבוקר אין שום קשר לסבא החייכן על האריזה או לפרה הרועה בחופשיות בשדה. זו לא רעה של חברה כזאת או אחרת אלא פשוט התזונה שלנו הפכה להיות תזונה של מכונות, עיבודים וקשר מקרי עם הטבע וכל זה נמכר לנו כמזון "בריאות".

ונחזור לדוגמא שלנו.

בתעשיית המזון המהיר יש כל כך הרבה אנשים שרוצים שתהיו שמנים שזה ממש מפחיד איך תעשיות שלמות שאין להן בכלל קשר עם עולם המזון וממכר המזון הינן בעלות אינטרסט מובהק להשאיר אתכם שמנים.

אני אציג לכם נתונים שנשאבו אך ורק מהראש שלי תוך כדי צפייה בתוכנית לכן אין לראות בהם שום אסמכתא לשום דבר.

אני אסדר את בעלי האינטרסים מהמובהק ביותר למבוהק פחות:

  1. החברות עצמם – האינטרס ברור  – הם רוצים עוד מכירות והם יעשו הכל כדי שתקנו עוד
  2. הממשלה – המיסים מאותם מכירות מגיעים למילארדים של דולרים בשנה! לכן הממשלה לא עושה את כל מה שהיא צריכה לעשות כדי לעזור לנו להרזות. (לבנות פארקים לריצה זה לא באמת המקום בו צריך להשקיע את עיקר המשאבים אלא להגיע לשורש הבעיה אך קצרה היריעה מלהכיל את האחריות של הממשלה בעניין)
  3. התעשיות המספקות שירותים – תעשיית הבשר, תעשיית הלחם, תעשיית ירקות, תעשיית הממרחים ואני נגעתי רק בהמבורגר. יש גם עוף, פיצות, דגים וכו וכו
  4. תעשיית הנדל"ן – רוב העסקים הללו מתחילים את דרכם כשהם משכירים שטח בו הם מוכרים את מרכולתם ולכן יש אינטרס ברור לתעשייה זו שתהיו שמנים כי כך העסקים של אותם חברות יגדלו והם יצטרכו שטח נוסף וכמובן שהם יפנו אליהם וכך הלאה. לא לדבר על כל שאותם אנשים לרוב שחקנים בכמה תעשיות.
  5. הפועלים  – בסופו של יום כל הפעילות הזו מייצרת פרנסה ולכן יש להם את האינטרס הברור שתשארו שמנים.

יחד עם כל הנאמר כאן – הכדור תמיד בידיים שלכם ולכם יש את האחריות האישית לגוף שלכם ולמה שנכנס אליו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here