האם להרשם למכון כושר?

0
2688

בעיניי מכון כושר דומה מאוד לכוסברה. העולם מתחלק לשני חלקים. חלק אחד אוהב כוסברה וחלק שני ששונא כוסברה. כך בדיוק עם מכוני הכושר. חלק אחד של האנשים אוהב את מכון הכושר, את היצע המכשירים והחוגים, המוסיקה והחברה ואילו החלק השני פשוט לא מסוגל להתאמן בצפיפות הזו.

במאמר הבא אני אנסה לפרט על היתרונות והחסרונות של אימוני כושר במכון כושר והאם ההשקעה שווה את המחיר?

בראשית דבריי אני חייב לציין כי את דרכי הספורטיבית התחלתי באימונים מחוץ לבית, ברחוב או על יד הים. לרוב הם כללו ריצה למרחק או ריצות ספרינט קצרות בעלייה ובסוף האימון כמה תרגילי כוח חיזוק הגוף שכוללים שכיבות שמיכה וכפיפות בטן.

היתרונות באימון במכון כושר הם כדלקמן:

  1. מגוון מכשירים – מכון כושר מקצועי זהו המקום הכמעט יחידי שיכול אדם ממוצע לאמן ולפתח את כל מגוון השרירים בגוף. נכון, לא כל אנשים חפצים בגוף מחוטב ובנוי הדורש השקעה רבה אך גם לשם שבירת השגרה וגיוון האימונים נדרשים מכשירים שונים שיהיו בנמצא.
  2. מגוון חוגים – אני, לדוגמא, מאוד אוהב לקחת חלק באימוני ספינינג. כשמתחשק לי לשבור את שגרת אימוני האירובי של הריצה או סקי, אני מחליף לשיעורי ספינינג. היתרון ברור, היכולת שלנו לגוון בין האימונים מגדילה את הסיכוי שנתמיד ונשמור על שגרת האימונים. לגבי הנשים שבנינו, לבצע פעילות ספורטיבית באמצעות חוגים זוהי דרך נפלאה להתמיד ולגוון את אימוני הספורט השבועיים שלכם. היום, יותר מתמיד, ישנם מגוון רחב מאוד של חוגים המתאימים כמעט לכל סוג של מתאמנות ולכן אציע לך לבדוק לפחות פעם אחת כל חוג שמוצע ועל בסיס החוגים שאהבת לבנות תוכנית אימונים בהתאם. הפסקה האחרונה נכתבה בלשון נקבה מכיוון שרוב הכמעט מוחלט של האנשים שלוקחים חלק בחוגים אלו, לצערי, הן נשים. גברים, זה הזמן לשנות!
  3. פעילות חברתית – הגעה סדירה למכון כושר מהווה קרקע מאוד פורייה ליצירת קשרים חברתיים, מציאת זיווג, ושמירה על קשרי חברות קיימים ע"י פעילות משותפת. נכון, ניתן לשמור על קשר קיים גם באימון ריצה בים אך מכון הכושר מציע מגוון רחב של אפשרויות ולכן גם אם אתם לא מתחברים לאותו סוג של אימון עדיין תוכלו לבלות יחד.
  4. בקרה – בכל מכון כושר נמצאים מדריכים שהוכשרו בתחום הספורט בכלל ואימוני מכון כושר בפרט והם יכולים להוות עבורכם מקור ידע לשאילת שאלות בתחום, קבלת עצה או הדרכה על מכשיר כושר מסוים וכו'.
  5. תמריץ להתמדה – לעיתים עלות חודשית של מנוי למכון כושר יכולה להגיע למאות שקלים ועצם העובדה ששילמנו את הסכום הזה תהווה תמריץ עבורנו להתמיד ולבוא להתאמן גם כשאין לנו כוח. דבר שלא קיים כאשר אתם נמצאים בספא הנוחה והרחוב הקר בחוץ קורא לכם.

החסרונות באימון במכון כושר הם כדלקמן:

  1. עלות – עלותו של מנוי למכון כושר יכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה. לא כל האנשים יכולים להרשות זאת לעצמם ולעיתים  חלק מן האנשים לא מנצלים את מגוון האפשרויות שמציע המכון לכן עלות זו אינה מוצדקת.
  2. מוסיקה רועשת – רוב מכוני הכושר משקיעים במערכות הגברה יקרות ולאורך כל שעות פעילות המכון מנגנים מוסיקה רועשת שלא מתאימה לכל האנשים. יש אנשים שיראו בכך חסרון ויש אנשים שיראו בכך יתרון. לשיקולכם.
  3. מקום סגור – לא פעם אני שומע אנשים שאומרים לי שרוב היום הם נמצאים במשרד סגור ושעת הפעילות הגופנית שלהם מהווה הזדמנות לנשום אוויר צח בחוץ ולכן המכון מהווה עבורם ארבע קירות שמהם הם רוצים לברוח. מדובר בעניין מאוד סובייקטיבי אך צריך להילקח בחשבון בהחלטה אם להירשם למכון כושר.

לסיכום, מכון כושר מהווה עבורנו אמצעי לשמירה על כושר והמשקל. במאמר זה ניסיתי לפרט על מקצת היתרונות והחסרונות בשימוש באמצעי זה. מאחל לכם שתמצאו את האמצעי שיאפשר לכם להתחבר לאימוני כושר, להתמיד ולשמור על בריאות טובה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here