יוגה שונה לחלוטין מפילאטיס. יוגה עוסקת בכוח, גמישות ומודעות פנימית, כאשר פילאטיס עוסק רק בחיטוב. פילאטיס הומצא כדרך לגרום לאנשים להראות טוב יותר וזו כמובן גם דרך שיווקית טובה מאוד למכור קלטות וידאו לעומת זאת, ליוגה היסטוריה עתיקה, היא כמעט כמו דת.

מהי יוגה?

יוגה היא הדרך הטובה והנבדקת ביותר למודעות מנטלית ופסיכולוגית הידועה לאדם. בעוד שחלק מהאנשים רואים ביוגה התעמלות פשוטה, היא למעשה מערכת שלמה של בריאות כללית ומודעות עצמית. היא כוללת הכל החל מיציבה נכונה, הגיינה עצמית ודיאטה בריאה להכנה למדיטציה ולתרגילי הנשימה וההירגעות .

למה לעסוק ביוגה?

בדומה לסוגי התעמלות נוספים, אסאנה יוגה מותחת באפקטיביות ומחזקת את הגוף. יתרונותיה הנהדרים של אסאנה יוגה , לעומת זאת, מגיעים מההשפעה המוכחת שלה על המערכת הפנימית של הגוף. על ידי כיפופים, מתיחות, סיבובים וגמישות בתנוחות השונות, אתה מעסה את איבריך הפנימיים עם חמצן ודם. אסאנה יוגה מרגיעה ומאזנת את העצבים ומאחדת את המערכת שאחראית על ההרומונים בגוף- אחד המפתחות לבריאות מנטלית ופיסית.

האימונים משפרים גם את מערכת העיכול , מחזקים את מערכת הנשימה ומרגיעה את האיברים החיוניים בגוף. למרות שטכניקות יוגה כמו אסאנה, נשימות ורגיעות חשובות ביותר בהקלת מתחים, מדיטציית שמיעה היא שמרגיעה מתחים לעומק ומטפלת בחרדה ומאפשרת לך לחוות את המתנות הגדולות ביותר של יוגה: אושר רוחני ושקט פנימי.

וואי לנה (wai lana)

יהיה זה קשה, אם לא בלתי אפשרי, למצוא מישהו שלו הייתה השפעה רבה כל כך כמו הוואי לנה בהגדלת ההערכת היופי והיתרונות של האומנות העתיקה של היוגה. וואי לנה הועלה לשידור עולמי בטלוויזיה תוך כדי משיכת קהל עצום ושימש חלק משמעותי בנסיקת פופולריותה של היוגה.

מהו פילאטיס?

בשונה מתרבות יוגה העתיקה, התעמלות הפילאטיס הומצאה על ידי גוז'ף פילאטיס לפני כ-80 שנה למטרות יותר ברורות ומוגדרות. למרות שפילאטיס היא לא התעמלות מאוזנת או רוחנית באופן מושלם היא די שימושית. פילאטיס מתמקדת בעיקר בפיתוח חוזק בגוף ובמתיחת עמוד השדרה. פילאטיס הפכה לשימושית עמור רקדנים במשך עשורים והפכה פופולרית בשנים האחרונות בעיקר בשל השפעותיה מחטבות הגוף.

טיפים לאימון יוגה & פילאטיס

  • תנוחות יוגה, בעיקר אלו הלוחצות על הבטן, אינן צריכות להעשות על בטן מלאה. הקשיבו לגופכם- אם תתאמנו זמן קצר לאכל ששתיתם או אכלתם, תנוחות שונות עלולות להרגיש לא נוחות.
  • מומלץ להתאמן אסאנה יוגה יחפים, בשימוש משטח יוגה לתנוחות עמידה. משטח, אריג, או שמיכת יוגה מקופלת יספקו משטחים טובים.
  • ליבשו בגדים נוחים, כאלה שיאפשרו לכם לנוע בחופשיות.
  • באופן אידיאלי, החדר צריך להיות מאוורר טוב. שימו לב שיש לכם מקום למתוח את הרגליים ואת הידיים בלי לפגוע באף אחד.
  • בזמן האימון, התרכזו בהרגשה שמספקת לכם האסאנה.
  • אם הנכם מרגישים חלשים מדי או רועדים בתרגיל מסוים, הילחמו בכך. בסופו של דבר, כך תבנו את כוחכם ותוכלו להחזיק בתרגיל זמן רב יותר.
  • אל תגשו אל מעבר ליכולתכם, אך מיתחו את הגבולות לעיתים.
  • דרך האימון, התמקדו בנשימה, שאיפה ונשיפה באופן שלם ודרך האף. נשימה תוך כדי מודעות מרגישה לא רק טוב, אלא גם מאזנת ומחזקת בקביעות את הגוף, מותחת את האיברים הפנימיים ומחזקת את כוח העמידה שלך לחלות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here