תנוחות יוגה למניעת אסטמה

0
4694

כיום, יוגה היא דרך אפקטיבית לשלוט בסוגים שונים של מחלות, במיוחד הכרוניות. תרגילי יוגה מיוחדים הם דרך לשלוט בהתקפי אסטמה. יוגה היא מערכת הכוללת תרגילים אשר יכולים להועיל לאנשים, גם פסיכולוגית וגם מנטלית, בכל הגילאים.

אסטמה היא בעיית נשימה נפוצה, הכוללת הצרה חמורה של סמפונות הקול, דבר היוצר קושי נשימתי, במיוחד בעת נשימה החוצה. כיום, בעולמנו המודרני, אסטמה תוקפת ילדים בכמות גבוהה, אך, ישנו טיפול לבעיה זו- תרגילי יוגה לאסטמה.

בדרך כלל, אסטמה נגרמת בשכיחות גבוהה בחורף, כאשר ישנה לחות גבוהה, מזג אוויר קר או מזג אוויר מזוהם. תרגילי יוגה לאסטמה הם תרגול עדין, פשוט ומוכח כיעיל מאוד. מחקרים אחרונים מראים שטכניקות יוגה כמו תנוחות, נשימה וטכניקות הירגעות מוצלחות בשליטה על המוח ועל הרגשות, תוך שהן מספקות רוגע ומקלות על הנשימה. תרגילי יוגה לאסטמה נוסו ותורגלו בהצלחה החל משנת 1960 על בני אדם ברחבי העולם.

היות ונשימה היא חלק חשוב מתרגילי היוגה, מטופלים אשר שולטים בנשימתם, סובלים פחות מהתקפי אסטמה וההתקפים שיש להם הם לא חזקים ורציניים.

במחקר שנעשה בחולי אסטמה אשר סווגו כחולי אסטמה קשים, נבחן התפקוד הריאתי והכללי שלהם ונמצא שתרגילי יוגה פיזיים לטיפול באסטמה, עודדו את החולים לשפר את התנוחות שלהם ואת טכניקות הנשימה על מנת להפחית מתח ולחץ. תוצאות המחקר מפתיעות והן כללו את העובדה שקצב הלב של החולים השתפר. כמו כן, חל שיפור בגמישות השרירים הקשורים לנשימה. תוצאות מחקר זה מעודדות חולים רבים, הכוללים ילדים ומבוגרים, אשר סובלים מהתקפי אסטמה או מחלות כרוניות זהות.

נשימה עמוקה יכולה להתגבר על התקפי אסטמה.

נשימה עמוקה יכולה לשלוט ולעיתים אף להבריא אסטמה. נשימה מהירה מדי יכולה להוביל לאי יציבות בזרימת החמצן והפחמן הדו חמצני, אשר חשובים לתאים בגופינו על מנת לשמור על בריאותם.

חשיבות החמצן לגופינו ידועה בקרב הסובלים מאסטמה, שהרי הם סובלים מבעית נשימה. ניתן לחיות ללא אוכל במשך שבועות, ללא מים במשך ימים, אך לא ניתן לחיות ללא חמצן. אם נשלול מגופינו חמצן, נמות תוך כמה רגעים. המוח הוא החלק בגופינו הזקוק ליותר חמצן מכל חלק אחר בגוף.

אם אספקת החמצן לגוף היא בלתי מספקת, הדבר יגרום עייפות, חולשה, ייאוש ומחשבות שליליות ועם הזמן השמיעה והראייה גם הן ייפגעו. חולים אשר לא מקבלים מספיק חמצן למוחם, יהפכו עצבניים במהירות. חוסר חמצן במוח מוביל לשבץ ואם החסך הוא בלב, הדבר יגרום להתקף לב.

כמו כן, חוסר חמצן בחלקי הגוף נחשב כגורם גדול לסרטן, מחלות לב ושבץ. במחקר שנערך על קופים, נמצא שכאשר הזריקו לקופים חמצן לעורקים, בעיות העורקים שלהם נעלמו.

יתרונות תרגילי היוגה לחולי אסטמה בעזרת תרגילי נשימה יכולים לעזור לאלו שלא מנהלים סגנון חיים פעיל. יוגה חיונית לחיינו היות ונשימות עמוקות מספקות חמצן לגופינו ולאיבריו החיוניים, דבר החיוני לכוח הסבל שלנו ולהסרה של רעלים מיותרים מהגוף.

אדם היושב באופן קבוע מול מקלדת, גורם לתאי גופו לרעוב לחמצן שהם זקוקים לו, דבר המוביל לתחושת עייפות, עצבנות ואותו אדם הופך לבלתי נסבל במהירות ובלתי יעיל. בנוסף, כאשר הוא מנסה לישון, בדרך כלל הוא לא מצליח וכך הוא מתחיל את היום שוב על הצד הלא נכון.

כאשר אינך נושם כרגיל ואתה מוצא את עצמך במצב עייף כל הזמן, או כאשר אתה סובל מהתקף אסטמה, תוכל להשתמש בשיטת נשימה מתרגילי היוגה. לפי תורת היוגה, מוח רגוע מפיק נשימה סדירה וגוף רגוע. תרגילי נשימה ביוגה יכולים לשחרר את הגוף ממתחים, התקפים, שבץ והתקפי אסטמה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here