אין יום שעובר בלי שאני מקבל הודעות אישיות שכולן מנוסחות בצורה כזו או אחרת כך: מה הסוד שלך לירידה במשקל? איך הצלחת לרדת במשקל? למה אני לא מצליח לרזות?

ירידה במשקל, הרזייה, שינוי באורח החיים הכניסה אותנו (בצדק או שלא) לסחרור מוחלט בכל הנוגע לנושאים הללו ויחד עם הפרסום האגרסיבי של החברות מסחריות הגענו למצב שמציאות עולה על כל דמיון, מיתוסים זולים מחליפים את מקומם של עובדות מוחלטות שבכוחן להביא אותך לבן אדם שתמיד חלמת להיות.

במאמר הזה אני רוצה אחת ולתמיד לומר מה הסוד שלי לירידה במשקל ואיך אני חי על בסיס יומי כמעט במטרה לשמור על הקיים.

הערה אחרונה לפני שנתחיל – אני שב ואומר – ירידה במשקל אמיתית ונכונה הניתנת לשמירה לאורך זמן היא סימפטום לשינוי כולל באורח החיים: הן שינויים נפשיים, הן שינויים פיזיים והן שינויים בהתנהלות היומיומית שלנו. כל פתרונות הקסם וקיצורי הדרך – סופם עלייה במשקל.

נתחיל.

בתחילת כל שבוע אני מכין קערה ע-נ-ק-י-ת של סלט מכל סוגי הירקות הקיימים. אני לא מטבל את הסלט ולכן הוא נשמר לאורך זמן. בד"כ אני מכין את קערת הסלט פעמיים בשבוע.

כל פעם אני מוזג לעצמי לקערה קטנה יותר כמות נכבדת של סלט,מטבל, ויחד עם תוספת שמתחשקת לי באותו רגע, אני אוכל את הסלט ובכך אני מבטיח לעצמי תחושת שובע ל-5-7 שעות הקרובות.

אני לא מוותר לעצמי, גם בימים שאני כבר לא מסוגל לאכול שום ירק אני משתדל לשמור על הקצב. במידה והגעתם למצב שבו אתם רוצים הפסקה קצרה מקערת סלט דשנה אני ממליץ לצמצם במעט את כמות הירקות ולהחליפם במעט יותר פחמימה (אורז, תפו"ח וכו'). אין מה לעשות לפעמים זה מנחם וזה עושה את העבודה.

לשיטה זו מס' תנאים שפיתחתי עם הזמן מתוך ניסיון בלבד:

  1. תשתגעו עם הסלט – הכניסו תוספות חדשות כתוספת לסלט או כחלק מהסלט עצמו. קראו באינטרנט וקבלו רעיונות חדשים לסלטים מגרים שעושים את העבודה לאורך זמן. זו הדרך היחידה להתמיד. גיוון.
  2. שיטה זו לא באה על חשבון צריכה מאוזנת ונבונה של שאר אבות המזון כגון: פחמימות, חלבונים, שומנים בריאים וכו'.
  3. יש להתאים את השיטה למצבכם הבריאותי לפני שתתחילו לנסותה.

עניין חשוב מאוד שלפעמים עושה את כל ההבדל הוא המצב המנטלי שאיתו מכניסים את השינוי לחייכם.

פעילות גופנית, תזונה נכונה, סלט, יוגה, מכון כושר: כל אחד מהכלים הללו מהווים חלק משרשרת אבל הגישה שבה אתם מבצעים את כל אחד מהתחומים הללו הוא שקובע בסוף אם תצליחו או לא. הדבק שמחבר את הכל.

תמיד כשאני ניסיתי להתחיל שינוי תזונתי או שינוי באורח החיים שלי אבל מצבי המנטלי היה של ה-'אני' הישן שלי תמיד חזרתי להרגליי הישנים מהר מאוד.

הרי זה גם הגיוני, איך ניתן צפות מאדם שרגיל לאכול כל אשר עולה על רוחו, פתאום לאכול קערת סלט ענקית בכל יום? זה פשוט לא מסתדר.

רק אחרי שאתם מבינים באמת למה אתם עושים את זה, תוכלו לסבול את כל המכשולים שיבואו בדרך. תשאלו את עצמכם למה זה טוב לי לאכול סלט, למה זה טוב לצאת להתאמן כשגשום בחוץ וכולם מתחת לפוך? רק שבאמת תבינו ורק שבאמת תאמינו כי מה שאתם עושים הוא הדבר הנכון בשבילכם ותהיו מסורים באמת לתהליך – תגיעו לתוצאות.

חד משמעית. מכאן הכל מתחיל ושם הכל מסתיים. פשוט.

אז ביחד עם חיתוך הסלט, שבו, הכינו לעצמכם רשימת יתרונות השינוי החדש, תבינו מה ולמה יש לבצע את השינוי הזה ולאט לאט, תוך כדי עבודה, זה יחלחל ויגיע ויביא אתכם לתוצאה הרצויה.

במקביל אני ממליץ לכם להוריד את הספר שאותו אני מחלק בחינם בו תמצאו עוד רעיונות, טיפים ושיטות שיעזרו לכם במסע שלכם לירידה במשקל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here