כל אדם שרוצה לפתח גוף שרירי מכיר את הסוגיה הבאה: האם לשלב פעילות אירובית בתוכנית האימונים? האם זה יפריע לתהליך הגדילה? ומה אם אני לא צריך להוריד אחוזי שומן?

כמו שכבר הספקתם להכיר אותי ואת הגישה שלי לעולם הספורט, הכושר ואורח החיים בריא. מה שאני מאמין בו הוא מה שעובד ומה שנכון בשבילי. אני לא הולך על פי המוסכמות ואני לא כותב כדי לתת לכם את מה שאתם רוצים לשמוע/ לקרוא אני נותן לכם את מה שאתם צריכים כדי להגיע אל התוצאות הטובות, הבונות והחיוביות ביותר, לדעתי.

כשאני מתאמן יש לי סל מטרות שאותן אני רוצה להשיג. כמובן שאחת מהמטרות המרכזיות היא לפתח את הגוף לגוף שרירי, אטרקטיבי ומושך. אך לא רק זה בראש סדר העדיפויות. חלק מהמטרות הנוספות שאותן אני רוצה להשיג הן שמירה על משקל תקין, חיזוק פעילות הלב, חיזוק העצמות, שליטה על לחץ הדם, המערכת החיסונית ופשוט כשאני מסיים אימון אירובי – אני מרגיש טוב! וזה מה שחשוב.

וכעת נכנס אל עובי הקורה.

פעילות אירובית או אימוני אירובי היא פעילות גופנית שמעלה את צריכת החמצן בגוף (אירובי מהמילה אייר,אויר,חמצן) ומגבירה את קצב הלב שמספק את החמצן הדרוש לשרירים. בשונה מפעילות אנארובית, הפעילות האירובית נעשית בנוכחות חמצן בלבד.

אנו למעשה משלבים פעילות אירובי כמעט בכל פעילות שאנו מבצעים: כשאנו הולכים במדרגות, הולכים ממקום למקום, מנקים את הבית, וכמובן שיש את אימוני האירובי המסורתיים: ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה ועוד.

במכון הכושר תוכלו למצוא את המתקנים המסורתיים: הליכונים, אופניים, מכשירי סקי, סטפר ועוד. הרשתות הגדולות מציעים מגוון רחב מאוד של שיעורים שעיקרם הוא פעילות אירובית: ספינינג, זומבה, אירובי ועוד. רק פשוט צריך להתחיל לעשות ולנסות.

גם אם יגידו לכם שזה יפגע לך בגדילה של השרירים, גם אם אין לכם כוח, גם אם כל סיבה אחרת שבעולם שכרגע עולה לכם לראש – תחשבו מה באמת חשוב.

מי שישכיל להבין שתוכנית אימונים צריכה לתת מענה הוליסטי, כולל לגוף בריא, חזק וחטוב. לפעילות אירובית יש מקום קריטי וחשוב בתוכנית כזאת.

לסיום, אני ממליץ לכם לשלב אימוני אירובי בימי המנוחה שאתם לא מתאמנים אימוני כוח. מפאת חוסר זמן, אני משלב 3 פעמים בשבוע אימוני אירובי לפני/אחרי אימוני כוח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here